קחו אחריות על העתיד שלנו.
מספר חתימות
52 |
|
10,000 | |
אחרי מספר תגובות (טבעיות אך) לא ממש מושכלות...הבנתי שאנשים לא קוראים לעומק (כפי שהשתדלתי לעשות לפני שהעליתי את העצומה הזאת), ולכן עלי להבהיר מספר נקודות:
קודם כל צריך לראות את הסרט - לחצו כאן
עכשיו להבהרות:
- הרעיון שפרוייקט כזה מעמיד, הוא לא להחליף את כל תכניות התחבורה של מדינת ישראל לעד. צריך ונכון להמשיך לפתח כבישים ומסילות רכבת בצורה יעילה ונכונה.תחשבו על המשמעות של חיבור מדינת ישראל בקו יבשתי, זמין לכל אחד, מקצה אחד של המדינה לקצה השני. תחשבו על המשמעות החברתית(צריך לצאת קצת ממדינת ת"א, אולי לגור מחוץ לה לכמה שבועות.)
- עלות ההקמה של המסילה הראשונה (בשנחאי) הייתה יקרה ביותר.זו הייתה הקמה ראשונית ובתנאי שטח בעייתיים ביותר שדרשו משאבים רבים מאוד. עם הזמן העלויות מצטמצמות, באופן טבעי, ככל שהמוצר המוני יותר. כיום העלות עשויה לעמוד על משהו כמו 109 מיליון ש"ח לק"מ (כ-50 מיליארד ש"ח לכל הפרוייקט - והוא יכול להימשך כמה שנים טובות. בקטעים. כמו שנהוג בכל פרוייקט בסדר גודל כזה.)אם בא לכם תקראו בעצמכם Maglev- לחבר את קרית שמונה ואילת בפחות מ-4 שעות - כולל עצירות ביניים.היא מטרה נעלה בפני עצמה. זה הרעיון בכביש ישראל לא? מה יותר טוב בו?!
התוכנית פשוטה: בדיקת ייתכנות, מכרז ממשלתי, הקמה, הפעלה ומסירה (שיטת ה-BOT) ומדינת ישראל יוצאת לדרך חדשה!
עזבו אתכם מסקפטים וסקפטיות. הכל אפשרי, אם רק רוצים.חיתמו על העצומה, ו...איך אומרים? תתקדמו!
(אשמח לעדכן ולהגיב לכל הערה או שאלה בנושא. תודה.)