חינוך טוב ויעיל יותר

אין תמונה

מספר חתימות

3
 
20,000  
פורסם בתאריך: 02/04/2012
 
  בהיותי בוגר מערכת החינוך הממלכתית דתית (בדגש אל הממלכתית) בישראל, ראיתי איך בית ספר יכול וצריך להתנהל לאומת רוב בתי הספר שמתנהלים אחרת. רוב בתי הספר בארץ, לוכחים את כל התלמידים ומפזרים אותם בין הכיתות בלי שום הבחנה ובלי שום גישה פרטנית וכל זה בשם עיקרות השיוויון. אם עיקרון השיוויון מערכת החינוך בארץ מגיעה ל48% בגרות!  בבית הספר בו אני למדתי היו כיתות מדעיות (כיתות לתלמידים חזקים שכך יצא אם השנים שרוב הלומדים בהם הם יוצאי ברית המועצות לשעבר אבל הקבלה לכיתות אלה היא אל סמך יכולות ולא אל רקע עדתי ויש עולים מברית המועצות שלמדו בכיתות אחרות), כיתת איתיופים (מתוך הבנה פשוטה שאם לרכז אותם ביחד היא אפשר לרכז יותר מאמץ מרוכז ונכון בלעזור להם ואם אחד מבני העדה רצה ללמוד בכיתה אחרת, היו מעבירים אותו לפי היכולות שלו וככה היא יוצא שלא כל בני העדה למדו באותה כיתה), כיתת בנים, כיתת בנות, כיתת אומץ, כיתת אתגר וכו'. בשיטה הזו היא אפשר להשקיע בכל קבוצת תלמידים את ההשקעה המתאימה לה ולתת להם את המורים שהכי מתאימים להם. בשיטה הזאת, בית הספר הגיעה ליותר מ90% זכאות לבגרות!  אם רוצים לעלות את אחוז הזכאות לבגרות אז אפשר לעשות זאת בלי השקעה מיוחדת של כסף, פשוט חשיבה הגיונית שמגדילה את השיוויון יותר מסוג החשיבה הכללי של משרד החינוך כי הכמות העודפת של זכאים לבגרות באה לרוב מעמד הביניים הנמוך והמעמד הנמוך וכך מתאפשר להם לצמצם את הפערים בינם לבין שאר האכלוסיה בלי לעלות את נטל המס אל כל השאר.

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו