אכיפת "חוק האותיות הקטנות"

מספר חתימות
70 |
|
1,000 | |
אנו קבוצת תלמידים מבית ספר רופין, שכבת י"ב. במסגרת שיעור אזרחות אנו חוקרים על נושא הטעיית הצרכן. בעבודתנו התמקדנו בתופעת "האותיות הקטנות"- מידע חשוב שמוסתר כביכול מעיני הצרכן בעודו מעוניין לרכוש מוצר מסוים באותיות קטנות מאוד, למעשה זוהי עבירה על החוק האוסר זאת.
התקנות החדשות, שנכנסו לתוקף בינואר 2012, קובעות כי גודל האותיות הקטנות ביותר בפרסומת יהיה קטן רק עד 30% מגודל האותיות הגדולות ביותר במודעה, ובכל מקרה האותיות הקטנות לא תהיינה קטנות מ-2 מ"מ, והן לא יופיעו באלכסון, או במהופך.
התקנות חלות על כל מידע הנמסר לצרכן, לרבות עלון מידע, קטלוג ומודעות פרסום, ותקפות לגבי תוכן מודפס ודיגיטלי. מטרת התקנות היא למנוע הטעיה בפרסום באמצעות אותיות זעירות הקשות לקריאה.
למרות החוקים שנחקקו בנושא, במהלך עבודתנו גילינו שתופעת ה"אותיות הקטנות" נמשכת, והמפרסמים מתעלמים מהחוק ועוברים עליו.
משאלונים שערכנו בנושא גילינו כי רוב הנשאלים סבורים שהסיבה להמשכות התופעה היא אי אכיפת החוק, ולדעת רובם אכיפה נוקשה יותר, יחד עם פרסום של הבעיה והכרתה, יביאו לפתרונה.
אם כן, בכוונתו, ע"י עצומה זו והחתימות בה להראות למשרד התמ"ת שהנושא של תופעת "האותיות הקטנות" שלא מפסיקה למרות החוקים - מטריד את הציבור, וחשוב לו שיישתנה וייעשו צעדים בנושא. לכן לאחר שנגיע ליעד החתימות אנו מתכוונים לצרף עצומה זו למכתב מנומק ולשלוח למשרד התמ"ת בתקווה שהעניין יטופל והחוקים יאכפו.