תיקון המשבר במשרד החינוך עקב מגפת הקורונה
מספר חתימות
30 |
|
100 | |
מגפת הקורונה שינתה לחלוטין את הדרך שבה אנו מנהלים את חיי היום-יום. אך, ניתן להגיד שהמקום שבו המגפה השפיעה בדרך הרחבה ביותר היא במערכת החינוך וההוראה.
המגפה הכריחה את התלמידים והמורים לנטוש את המרחב הפיזי ולעבור למרחב המקוון שהיה זר למרבית המורים והתלמידים. חוסר תקשורת בין משרד החינוך למורים והתלמידים הוביל לתסכול מצד התלמידים והרגשה של נטישה, בזמן שהמערכת שמשרד החינוך בנה לא הייתה טובה מספיק בשביל לגרום לתלמידים להרגיש כאילו הלמידה המקוונת עובדת.
זה לא היה חייב להיראות ככה. למשרד החינוך היו מספיק משאבים על מנת לגרום למערכת המקוונת להיות שווה בערכה ללימוד המקובל, והיו לו מספר רב של סיבות בשביל לטפח מערכת שכזאת. אבל למרות הכל, עדיין ישנם אינספור תלונות מצד תלמידים, מורים ומומחי חינוך שמכריזים שהמערכת המקוונת, כפי שהיא מתנהלת היום, לא ממלאת את המקום של הבית הספר הרגיל ופוגעת בתלמידים באופן נפשי.
מטרת העצומה היא לדאוג שמשרד החינוך יתכנן תוכנית מסודרת לכניסה ויציאה מסגרים, בעלת מערכת שעות מסודרת, הסדרי תשלום הוגנים למורים ולצוותים החינוכיים, הנחלת תוכניות תמיכה ושעות תגבור לתלמידים מתקשים ולבנות תוכניות למידה מותאמות לכל מקצוע לתלמידים בכל הגילאים.
למרות שאנחנו כביכול בסוף המגפה, עדיין יתכנו מצבים שבהם בתי ספר באזורים שונים בארץ יצטרכו לחזור ללמוד באופן ווירטואלי עקב התפרצויות של מוטציות שונות של נגיף הקורונה. לכן, אנחנו חייבים לדאוג שהטעויות שמשרד החינוך ביצע במהלך השנה האחרונה לא יחזרו על עצמם ושתלמידים שוב יוכלו לסמוך על בית הספר, משרד החינוך והממשלה.