תגובת הורי ילדי קרית אונו לקייטנת המתנ"ס ביולי 2015

אין תמונה

מספר חתימות

עד כה נאספו: 39 חתימות.
פורסם בתאריך: 11/08/2015
 

לכבוד מנהלת מתנ"ס קרית אונו

עדית שלום רב,

בהמשך לפניות שקיבלת ממספר הורים לילדים באשכול הפרדס, הבאנו על הכתב באופן מרוכז את תסכולנו ואכזבתנו מחוויות הילדים שלנו בקייטנת הקיץ שנסתיימה לפני מספר ימים. רשמנו את ילדינו לקייטנה המתקיימת בגן תוך ציפיה והבנה של היתרונות הגלומים בכך, ביניהם - צוות מגובש שמכיר את הילדים והם אותו, אזור מוכר ובנוי לפעילות ילדים, מסגרת חינוכית, המתנ"ס, שבעינינו מוסמך והוכשר לארגן, להפעיל ולפקח. שלחנו אותם כי התרשמותנו משנים קודמות היתה של קייטנה עשירה בתוכן, בחוגים ובהפעלות וראויה לילדינו.

לאכזבתנו הרבה, מצאנו קייטנה דלה ברוח ובחומר. למרות התוכנית שנראתה מפוארת וצבעונית, בפועל קיבלנו קייטנה בעלת הפעלות ספורות ו- 2 חוגים בשבוע לכל היותר.

הילדים העבירו את מרבית היום בקייטנה בחוסר מעש ובחוסר עניין, צפו בטלוויזיה בסרטים שונים ואף בתכנים שלא מתאימים לגילם וחזרו מתוסכלים ומשועממים והם למעשה מזכירים זאת גם כיום. לא מדובר בשעות בהן סביר שינוחו וירגעו אלא בשעות בהן בהחלט ניתן היה להפעיל אותם ולהעסיק אותם בדרכים אחרות. מיותר לומר שלא היו להם חויות מיוחדות או רשמים יוצאי-דופן שאותם יקחו הלאה.

במקרים מסויימים, הורים נתבקשו להביא דפי ציור - כי אין בגן, או לעזור בחשיבה על פעילויות שאפשר להוסיף.

רק כדי להסביר את גודל המחדל, בגן לילך ההורים יזמו והביאו מתנפח מכספם הפרטי אשר הוצב ברחבת אשכול הגנים בכדי לשבור את השגרה המשעממת ולהנעים את יומם של ילדיהם וגם ילדים נוספים באשכול ובגן ורדים מימנו ההורים לילדיהם מתקן "שערות סבתא" ופופקורן שהובא אל הגן. 

חשוב לדעת כי הורים רבים ניסו לקיים שיחות עם חגית ומימי החל מהשבוע הראשון של הקייטנה אך הן בעיקר התחמקו, "סיננו שיחות" ומשכו זמן. עיקר התוצאות של השיחות המעטות איתן היו נזיפה בצוות הקייטנה על כך שהן מתלוננות מול ההורים. פניות בנושא התכנים המועברים והמחסור בחוגים ובהפעלות נענו בתשובה ש"לא ניתן לשנות".

תחושתנו היא שהקייטנה הייתה בבחינת בייביסיטר רדוד שלחלוטין לא הצדיק את התשלום שנגבה בגינו. חלקנו החליטו בעקבות החוויה שלא לרשום את ילדהם לצהרון בשנה"ל הבאה ו/או לשנות את מסלול הרישום כך שילדיהם לא ישתתפו בקייטנה בשנה הבאה.

לאור האמור לעיל, אנו רוצים לוודא שגודל המחדל המערכתי והחמור שקרה בתקופה הזו ברור - הן בתכנון הקייטנה והן בהתנהלות הצוות המפקח.

  • ברצוננו לקבל תשובה ברורה ומקיפה לטענותינו, הכוללת הפקת לקחים בכדי שאירוע שכזה לא יחזור על עצמו בשנים הבאות.
  • כמו כן אנו סבורים שמגיע לנו פיצוי כספי נוכח עוגמת הנפש שנגרמה.

בכבוד רב,

הורי הילדים בקייטנת המתנ"ס 2015

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו