שיפור איכות השירות - קופ"ח כללית קרית שלום

מספר חתימות
5 |
|
3,000 | |
בקופת החולים הכללית - סניף קרית שלום חברים כ-3000 תושבים, מתוכם כ-1050 אזרחים ותיקים המהווים 35% מחברי הסניף. בסניף עובדים 3 רופאי משפחה ב-3 תקנים מלאים.
בגלל מחסור ברופאי משפחה בסניף, כל מבוטח צריך להמתין בממוצע שבועיים כדי לקבוע תור לרופא/ת משפחה. כאשר מדובר, בין היתר, באוכלוסיה מבוגרת ורגישה יותר מבחינה בריאותית, זמן המתנה זה אינו סביר בעליל ועלול לסכן את חיי המטופלים.
בנוסף, האוכלוסיה הותיקה בשכונת קרית שלום, במרביתה אינה דוברת את השפה העברית לכן הזמן הניתן לטיפול בכל מבוטח אינו מספיק, מה שמעכב את קבלת הקהל. המצב הסוציו-אקונומי שלה נמוך, לכן אין באפשרותה להגיע לרפואה פרטית חלופית, לכן יש צורך רב בשירות רפואי ציבורי ואיכותי.
כמו כן, למרות נהלי הקופה, בפועל, כשרופא/ה חולה אין לו/ה מחליף/ה, מה שמעמיס על קבלת הקהל.
ניתן לראות ירידה מתמדת עם השנים במס' חברי הקופה, למרות הגירה חיובית וכניסת אוכלוסיה חדשה וצעירה לשכונת קרית שלום, המונה כ-9000 תושבים. אנו רואים ירידה זו בדאגה רבה וחשוב לנו שקופת החולים הכללית תישאר בשכונה ושביעות הרצון של חברי הקופה תעלה, מפני שהסניף מרכזי מאוד בשכונה ובמיוחד לטובת האזרחים הותיקים חברי הקופה.
לאור הנאמר לעיל, והצרכים המיוחדים של האוכלוסיה המבוגרת בשכונה, אנו, חברי הקופה, מבקשים להוסיף תקנים לרופאי משפחה במרפאה כדי לקצר את זמן ההמתנה ליומיים. כמו כן, אנו מבקשים להוסיף כח אדם מקצועי להחלפה מיידית במידה ורופא/ה נעדר/ת. כמו כן, אנו מבקשים להתייחס באופן מיוחד לבקשות של האוכלוסיה הותיקה לקביעת תורים לאותו היום במקרי חירום.
כתושבי השכונה, אנו מוכנים לסייע לעובדי הקופה בשיווק והרשמה של תושבים נוספים לסניף הכללית בקרית שלום ואנו בטוחים שיחד נוכל להגדיל את שביעות הרצון של חברי הקופה ואת מס' החברים הרשומים בקופה.