ישראל כץ, שר הבטיחות בדרכים - קח פיקוד, טפל והסדר את מחדל האופניים החשמליים
מספר חתימות
1 |
|
2,500 | |
פורסם בתאריך: 07/06/2015
קול קורא לשר ישראל כץ, שר הבטיחות בדרכים – קח פיקוד, טפל והסדר את מחדל האופניים החשמליים
מדרכות הערים, מעוזם של הולכי הרגל, הפכו למסוכן שבמסלולי התנועה בישראל. אם בעבר נדרשו הולכי הרגל לגלות ערנות מרבית בעת מעבר כביש, כיום זו שגרת יומם במהלך הליכה שגרתית.
מעוז הולכי הרגל, המדרכה, נכבש על ידי רוכבי אופנים חשמליים מפירי חוק וסדר.
התקן המאושר לאופנים חשמליים בישראל (תקן EN 15194-20 האירופאי) מחייב הקפדה על העקרונות הבאים:
- כוח המנוע יורד עם מהירות הנסיעה והתאוצה מוגבלת (ע״י בקר אלקטרוני)
- המנוע מופעל באמצעות דיווש
- המנוע החשמלי מפסיק לפעול כאשר האופניים משיגים מהירות של 25 קמ"ש
- מנוע חשמלי בלבד, בעל הספק של עד 250 Watt
- משקלם לא עולה על 30 ק״ג
- האופניים מיובאים במלואם מהיצרן (אסור להרכיב אופניים חשמליים ע״י קיטים בארץ אלא במפעל המפוקח ע״ימכון התקנים ובתנאי שהקיט המורכב ע״ג השלדה עבר את בחינת התקן בחו״ל וההרכבה בארץ תואמת לבדיקה,שילדה + מערכת חשמל)
- האופניים מסומנים ע״י מדבקה המאשרת את נתוני המנוע וההתאמה לתקן
- חובת קסדה לכולם
- כל אחד מגיל 14 רשאי לרכוב על אופניים אלו כבאופניים רגילים והמשמעות הינה:
- אין דרישה לרישוי הרכב ובדיקה תקופתית
- אין דרישות לרישיון נהיגה (רכיבה) ברכב
- אין דרישות לביטוח הרכב
- רשות נסיעה בשבילי אופניים ובכביש
אנו, החתומים על עצומה זו, פונים אליך, השר הממונה על בטיחות בדרכים
- לאכוף את התקן הרשמי בכל הכלים החוקיים העומדים לרשותך
- להכריז על Call Back של כל אופנים חשמליים שאינם עומדים בתקן המדובר
- לחייב כל יבואן של אופניים חשמליים להתאים את הציוד המוחזר (וזה שיימכר בהמשך) לתקן הנדרש
- להטיל על הורה, שילדו מפעיל דרך קבע אופניים חשמליים אחריות פלילית על אי-החזרת אופניים לא תקינות לחנות או ליבואן ממנו נרכשו או על הפעלת אופנים לא תקניים על ידי בנם או בתם.
- להסדיר חוקית ביטוח חובה לבעלים בגירים של אופנים חשמליים ולהוריהם של קטינים המפעילים כלי רכב אלה.