שביט - עזור לנו להתנייד בקלות

מספר חתימות
2 |
|
1,800 | |
בחתימתי על עצומה זו, אני, תושב קדימה-צורן, מבקש מראש המועצה שלי, מר שביט מס, לייצג אותי מול משרדי הממשלה ולהילחם על תכנית דמות תכנית זו להסדרת תחבורה ציבורית יעילה מקדימה-צורן ולקדימה-צורן, מישובי האזור ומרכזי הערים הרלוונטיות.
למה זה טוב?פחות פקקים, פחות זיהום, פחות רעש, פחות עומס, פחות תאונות, פחות עלויות, יותר זמן פנוי לאנשים, יותר חופש ניידות לאנשים. להמשיך?
וזו התכנית, בקצרה (מבוסס על סקר בן 1000 משתתפים):
אוטובוס 1: קווי ת"א
- מסלול כללי: צורן-קדימה-ת"א ד' צ. רעננה וצ. דרור (תחנות הביניים היחידות)
- תדירות הלוך: 5-90 דק', בהתאם לעומס, שעות 5:30-20:00. - תדירות חזור: 15-100 דק', בהתאם לעומס המשוער, שעות 9:00-01:00. - תדירות חופשים וימי חמישי: הקווים ייפעלו 24 שעות ביממה
- השינוי מהיום: קו 625 עושה את המסלול הנכון, בתדירות הלא נכונה. תחנות הקו | תדירות כיום
- הערות: נוסע חלק לא קטן מהדרך על נתיב תח"צ ייעודי ריק ממכוניות פרטיות. עלות כבר כיום - 15 ש"ח.
אוטובוס 2: קווי רכבת
- מסלול כללי: קו א. צורן, רמת-אמיר, צומת תל-מונד, קניון דרור, רכבת בית-יהושע קו ב. קדימה, קניון דרור, רכבת בית-יהושע
- תדירות: בהתאמה לרכבת. 20-60 דק' לפני כל רכבת, בהתאמה לעומס הצפוי בכביש ונק' היציאה (צורן/קדימה). פועל כל שעות היממה, כך שיגיע 5 דק' לפני כל רכבת לכיוון דרוםת"א (זמן התארגנות).יציאה חזרה כ-5 דק' אחרי כל רכבת שחוזרת מת"א. התדירות הנ"ל תתפוס גם את רכבות צפון
- השינוי מהיום: קו א. ביטול הסיבוב בתל-מונד (יצירת קו ייעודי לתל-מונד בלבד), התאמת זמני נסיעה לרכבת. תחנות הקו כיום | תדירות כיום קו ב. ביטול הסיבוב באבן-יהודה (יצירת קו ייעודי לאבן יהודה בלבד), התאמת זמני נסיעה לרכבת. תחנות הקו כיום | תדירות כיום
- הערות: - נסיעה בודדת (כבר כיום) - 8.1 | הצעה לתוספת: נסיעה משולבת אוטובוס-רכבת-אוטובס בת"א 90 דק' - 20 ש"ח.- שאטל המשך למכללת נתניה מ/אל רכבת בית יהושע.
אוטובוס 3: קווי נתניה
- מסלול כללי: קו א. צורן, רמת-אמיר, צומת פרדסיה, בית-ליד, תחנה מרכזית נתניה קו ב. קדימה, צומת הדסים, צומת פרדסיה, בית-ליד, תחנה מרכזית נתניה קו ג'. צורן, קדימה, צומת הדסים, צומת פרדסיה, צומצ השרון. תחנת רכבת נתניה, תחנה מרכזית נתניה
- תדירות הלוך קווים א'+ב': 5-70 דק', בהתאם לעומס המשוער, 6:00-23:00. - תדירות חזור קווים א'+ב': 10-70 דק', בהתאם לעומס המשוער, 6:00-23:00. - תדירות לילה (קו ג'): כל 20-60 דק', 23:00-6:00, בהתאם לתקופה בשנה (חופש/שגרה)
- השינוי מהיום: פיצול הקו ביום לקו מצורן וקו מקדימה (הטבה משמעותית לתושבי צורן), תדירות משופרת. קו 47 הקיים במסלולו הנוכחי יהיה תקף בשעות הלילה בלבד. קו 47 - תחנות | קו 47 - תדירות
- הערות: נסיעה בודדת (כבר כיום) - 8.1 ש"ח.
אוטובוס 4: שאטלים אזוריים וקווי תלמידים
- מסלול כללי:קו א. צורן סיבוב - קדימה סיבוב - תל-מונד סיבוב - צורן סיבוב.קו ב. צורן סיבוב - תל-מונד סיבוב - קדימה סיבוב - צורן סיבוב.קו ג' (תלמידים-צורן). צורן סיבוב - תחנת ביה"ס הרצוג/קדימה - ביה"ס רבין תל-מונדקו ד' (תלמידים-קדימה). קדימה סיבוב -
- תדירות קו א': כל 10-40 דק', כל היממה.- תדירות קו ב': כל 10-40 דק', כל היממה.- תדירות קו ג' + ד' (תלמידים): בתי הספר- חלופת בוקר - סיבובי קדימה בלבד, מעבר בכל בתי הספר.
- הערות: נסיעה בודדת - 5.2 ש"ח / שאטלים נוספים לישובים בסביבה יועמדו יחד עם מ.א. לב השרון. קווי תלמידים, מעבר לתרומה האדירה לפיתוח התחבורה הציבורית באזור עקב שימוש מוגבר, מפתחת עצמאות לתלמידים, ועולה הרבה פחות כסף - 5.4 ש"ח לתלמיד לכיוון, במקום
אוטובוס 5: א.ת. פולג:
- מסלול כללי:קו א. צורן, רמת-אמיר, צומת תל-מונד, צומת דרור, פיזור בא.ת. פולג.קו ב. קדימה, צומת הדסים, צומת דרור, פיזור בא.ת. פולג.בחופשים - הקו מגיע לחוף פולג; בלילות - למוקדי בילוי נוספים.
- תדירות הלוך קווים א'+ב': 5-70 דק', בהתאם לעומס המשוער, 24 שעות ביממה.- תדירות חזור קווים א'+ב': 10-70 דק', בהתאם לעומס המשוער, 24 שעות ביממה.
- הערות: נסיעה בודדת (כבר כיום) - 8.1 ש"ח.
עוד קצת...- יבוצע פיקוח שוטף על כל הקווים - איכות השירות, כרטיסנים, דיוק זמני הגעה.- במסגרת הפיקוח המפעיל יאסוף נתונים אודות אופי הנסיעה, וכך יתגבר אוטובוסים, יידע אם לשלוח מיניבוס או אוטובוס לכל שעה וקו, וימליץ על פתיחת קווים חדשים בהתאם לביקוש ההמשך.- כל התחנות באזור יצויידו בלוח אלקטרוני המורה על שעות הגעת הקווים הבאים + שלטי הסבר מפורטים אודות התחנות, שעות יציאה ועוד..- אוטובוסים ומיניבוסים חדשים הכוללים מקום להטענת טלפונים, כריזה מסודרת ומידע אודות המיקום ועוד.- החברה המפעילה תדאג לפרסום קווי השירות בשלטים, פלאיירים, דואר ועוד.. השקעה כספית בפרסום תחזיר עצמה במהירות- לכל תלמידי קדימה-צורן, יוטענו באופן אוטומטי בכל תחילת חודש סכום של 300 ש"ח ישירות לרב-קו. כ-250 ש"ח ישמשו לנסיעות לביה"ס, ועוד כ-50 ש"ח "מתנה" חודשית לנסיעות. עלות נסיעה של תלמיד כיום היא כ-15 ש"ח לכל נסיעה - כ-30 ש"ח ביום, משמע - חיסכון של כ-20 ש"ח לכל יום לימודים לכל תלמיד.
עד כאן, ניתן לבצע במידית - לחץ של ראש ראשות יזרז העניין.
בהמשך - סלילת נתיבי תח"צ ייעודיים:- כביש 553 מצומת תל-מונד לצומת פולג- כביש 4 - מצומת דרור לצומת השרון- כביש גאולים-פרדסיה מצומת גאולים לצומת פרדסיה (כיוון אחד)- כביש 562 מכיכר הסודנים לצומת תל-מונד (כיוון אחד)- כביש 57 מצומת ינוב לקניון השרון.- הקמת מסוף אוטובוסים בצומת דרור ליד הקניון
בהזדמנות זו, אנו קוראים לשביט לשתף פעולה עם ראשי המועצות באזור לקידום תכנית זו, וכן, קידום שאטלים אזוריים נוספים.
בברכה, ארגון "בתנועה" לתחבורה ציבורית בקדימה-צורן, לב-השרון, כפר-יונה, פרדסיה ותל-מונד