הגדלת האכיפה והפיקוח לפרסומות המשודרות בטלוויזיה

מספר חתימות
47 |
|
100 | |
בישראל ישנה בעיה ברורה של מידע שקרי וכוזב בפרסומות טלוויזיה. במקרים רבים, המחירים של המוצרים או השירותים שאותם מציעה פרסומת הם יותר גבוהים ממה שהוצג באותה הפרסומת, או שהפרסומת מציגה עובדות שהן פשוט שקריות.
למרות שבישראל קיימת חקיקה כנגד פרסום שקרי, ניתן לראות בבירור שהפיקוח על הפרסומות אינו מספק. מכאן, נוצר מצב של חוסר שוויון בפני החוק, שבו המפרסמים יכולים לפרסם מידע שקרי ומטעה בפרסומות בלי להתחשב בחוק. בעצומה זו, אנו פונים לשר התקשורת בבקשה להגביר את הפיקוח על הפרסומות שעולות לשידור בטלוויזיה. על הגוף המפקח לבדוק שהמידע בפרסומת הוא אינו שקרי או מטעה, שהמחירים המוצגים בפרסומות הם אכן הוגנים, ושלא יהיו "אותיות קטנות" שהצרכן מחוייב לקרוא על מנת להבין את המחיר האמיתי שמוצג בפרסומת.
דוגמה לכך היא פרסומת של מקדונלדס ששודרה ב-2010, אשר הציגה מידע באופן המטעה את הצרכן. בפרסומת השוו אחוזי השומן והערך הקלורי של מנת המבורגר במקדונלדס ביחס למנה של פרכיות אורז עם קוטג'. למרות שהמידע בפרסומת אינו שקרי, הפרסומת משווה מנה קטנה של פרכיות אורז המכילה 102 קלוריות להמבורגר גדול המכיל 740 קלוריות, וטוענת שניתן לשמור על הגזרה עקב נתון זה. מדובר במידע מטעה, מה ששידור הפרסומת מהווה עבירה על החוק להגנת הצרכן מ-1981, אשר לפיו אסור לפרסם תוכן אשר מטעה את הצרכן.
אנחנו מאמינים שעל מנת לעשות שינוי אמיתי, יש להעלות את המודעות לחוסר הפיקוח על הפרסומות, ולכן נשמח לעזרתכם ולחתימותיכם.