פתרון לבעיית הקטל בציר ז'בוטינסקי

אין תמונה

מספר חתימות

עד כה נאספו: 29 חתימות.
פורסם בתאריך: 02/05/2014
 

אנו שלוש תלמידות י\\"ב הכותבת עבודה באזרחות בנושא בעיית הקטל בציר ז\\\'בוטינסקי. 

ציר ז\\\'בוטינסקי שבפתח תקווה הוא אחד מצירי התנועה המרכזיים בגוש דן. הוא מחבר בין פתח תקווה, בני ברק, רמת גן ותל אביב ומדי יום חולפות בו מאות אלפי מכוניות ואוטובוסים. הבעיה קשורה בעיקר לבטיחות הולכי הרגל בקטע בן כשלושה ק\\"מ מהציר בו פועלים במקביל נתיבים לתחבורה פרטית ותחבורה ציבורית. במסגרת העבודה עלינו היה להציע פתרון אפשרי לבעיה וליישם אותו. הפתרון המוצע הוא הזזת נתיבי התחבורה הציבורית היוצרים בלבול רב ממרכזו של הציר אל שוליו. הפתרון הוא המעשי,המועיל והזול ביותר מבין הפתרונות שהוצעו עד עכשיו. אנו צריכות את עזרתכם וחתימתכם בכדי שמשרד התחבורה יישם את פתרוננו. 

מצורף המכתב שכתבנו לשר התחבורה, ישראל כץ.

תודה מראש,

אלה, דניאל ואליה.

מכתב לשר התחבורה:

שלום רב,

אנו שלוש תלמידות יב\\\' שבמסגרת לימודי אזרחות מבצעות מחקר הבודק את הבטיחות להולכי רגל בציר ז\\\'בוטינסקי בקטע שבין בית החולים בלניסון לבין קריית אריה, קטע הכולל נתיבים חד סטריים לתחבורה ונתיב דו סטרי לתחבורה ציבורית במרכזם. אנו עוסקות בבעיה בעקבות תלונות של אזרחים על הסכנה להתנהלות הולכי רגל באזור זה, ובעקבות ריבוי נפגעים בקטע זה בשנים האחרונות. במסגרת המחקר המעמיק שערכנו הגענו למסקנה כי הפתרון המוצלח ביותר הוא הזזת נתיבי התחבורה הציבורית ממרכז הציר לשוליו. נתיב התחבורה הציבורית, נתיב דו סטרי הכלוא בין שני קבוצות מסלולים בהם התנועה היא חד סטרית יוצר לחוצים את כל רוחב הכביש בלבול רב והוא מחייב את אלו הרוצים להשתמש בתחבורה הציבורית לחצות לפחות כביש סואן אחד הכולל בין 3-4 נתיבים. במידה והם מבקשים להגיע לאוטובוס הנוסע לכיוון השני עליהם לעבור שני כבישים והדבר גורם בלבול בשל כיווני התנועה המתחלפים. בהוצאת הנתיב ממרכזו של הכביש והעברתו לצד, נתיב התחבורה הציבורית יהיה בשוליים ליד המדרכה והולכי הרגל החוצים את הציר יחצו ככל כביש רגיל. פתרון זה הגיוני ויחסית לשאר הפתרונות שהוצעו כמו לחפור מנהרה או לבנות גשרים, הוא גם הפתרון הזול ביותר.

אנו פונות בבקשה לפעול על פי הפתרון שהצענו ובכך למנוע את הקטל בציר.

בתודה מראש.

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו