שיפור שירות הרכבת
מספר חתימות
35 |
|
1,000 | |
לכבוד שר התחבורה , שליח הציבור המפקח על חברת רכבת ישראל
הרכבת היא אחד מכלי התחבורה הציבוריים המרכזיים בישראל. לרכבת יש יתרונות רבים על פני אמצעי תחבורה אחרים: היא כלי תחבורה יעיל, אמין, המאפשר הסעת מספר רב של נוסעים. זמן הנסיעה בו, קצר יותר ביחס לכלי תחבורה אחרים, הוא אינו מושפע מעומס בתנועה, תאונות דרכים ותנאי מזג אוויר.
בשנים האחרונות עלה המשתמשים ברכבת בכ – 80% - הרבה מעל המספר הצפוי , העומס על הרכבת גורם לקריסת השרות לנוסעים,
נוסעים המסתמכים על הנסיעה ברכבת, נפגעים כתוצאה מהתנהלות לקויה ואיחורים כמעט קבועים , וביטולי הקווים, כמובן ללא פיצוי כספי .
נוסעי הרכבת הינם אזרחים מאוכלוסיות חלשות , תלמידים , חיילים , סטודנטים , אזרחים ותיקים ללא בעלות על כלי רכב , זו אוכלוסיה שבויה שהזכויות לחופש התנועה ,לחופש העיסוק ,לשוויוניות והגברת הנגישות נפגעות פגיעה מהותית .
ערכנו סקר מדגמי בקרב נוסעי הרכבת ממנו עולה כי מרבית הנוסעים סובלים מאיחורי הרכבת בתדירות גבוהה , מבקר המדינה שבדק את שרות הרכבת מצא כי בשנתיים האחרונות הרכבת איחרה 34 אלף פעמים וביטלה קווים 11 אלף פעמים , עליה של מאות אחוזים משנים קודמות .
אנו מאות אלפי נוסעי הרכבת לא הינו צרכים את לראות את הנתונים הללו , אנו חיים את השרות המדרדר של הרכבת ביום יום , חווית הנסיעה ברכבת בשעות העומס מזכירה עולם שלישי , צפיפות , אי בטיחות , חוסר אמידה בזמנים במידה שאי אפשר להסתמך עליה להגעה בזמן .
אנו דורשים ממך השר הממונה כי תאכוף שיפור שרות לנוסע כולל יעדי שרות ברורים ,קנסות על חריגות ופיצוי לנוסעים נפגעים .
ותגבש תוכנית לשנים הקרובות לשיפור בעיות היסוד של רכבת ישראל
אנו ציבור של מאות אלפים שראוי לשרות הוגן .
אנו מבקשים מכל נוסע להוסיף את חתימתו ולהפיץ את הקישור לעצומה .