אמרו לא לכל הסדר שבו לא נפתרת בעית ערביי ישראל

אמרו לא לכל הסדר שבו לא נפתרת בעית ערביי ישראל

מספר חתימות

5
 
500,000  
פורסם בתאריך: 11/12/2009
 

למעט הצ'רקסים, הדרוזים מן הכרמל, חלק קטן מעדות אחרות ומיעוט מוסלמי זעיר, ערביי ישראל אינם מזדהים עם מדינת ישראל: אין פיגוע שאינו זוכה לתמיכה, לסיוע ולעיתים אף מבוצע ע"י ערבי ישראלי (ולא רק "פיגועי הטרקטור"). באוקטובר 2000 ניתקו ערבי ישראל את צפון הארץ בנוסף ירו ערביי ישראל על המשטרה, הרסו סניפי דואר, השחיתו עמודי חשמל ועוד פעולות המכוונות נגד ריבונות מדינת ישראל.

לא כל שכן הם אינם מזדהים עם מדינת ישראל כמדינת היהודים.

בקצב הנוכחי אם ייושם מתווה שארם, יהודים יהיו מיעוט בתוך מדינת ישראל (תחומי הקו הירוק) בשנת 2024 ואם לא - כבר ב- 2044. כך או כך - זה לא רחוק.

בעוד שלערבים יש עשרים וכמה מדינות (כולל ירדן שבה הם רוב מכריע) ורשות פלסטינית ומדינת חמאס בעזה, ליהודים ולישראלים היהודים בפרט יש רק מדינה אחת, ממש לא גדולה, שבה הם יכולים לקיים קיום ריבוני ותרבותי.

מבט קצר על ה"שכונה" מבהיר שאין בתרבות הערבית תפישות דמוקרטיות, פלורליסטיות או אינדיבידואליות מושרשות. התפישה שערביי ישראל "חונכו", "תורבתו" או "בויתו", אינה רק בלתי נכונה, אלא גם אתנו-צנטרית ומתנשאת.

דבר זה מעלה חשש שכאשר יהיו הערבים רוב, ואפילו מיעוט גדול, ואפילו מיעוט קטן שהוא לשון מאזניים (כמו שהחרדים היו) הם יעשו כל שביכולתם לשנות את ציביונה היהודי של מדינת ישראל.

"גטאות" יהודיים-אתניים יש גם בחו"ל. לא בשביל זה קמו התנועה הציונית ומדינת ישראל. לא לשם כך רבים כל כך נלחמו, סכנו עצמם, נפצעו ונפגעו בגופם או בנפשם לכל החיים. לא לשם כך רבים כל כך נתנו את חייהם.

יש למנוע תוצאה זו בכל מחיר.

המניעה אינה גזעית בשום אופן:

א. מה שיכולה ממשלת ישראל להפעיל כלפי ישראלים יהודים (כולל עקירה, הקפאת בנייה ועוד), אין שום מניעה להפעיל כלפי פלסטיניי ישראל.

ב. אין בכך שום אמירה כלפי גזעם, או דתם של פלסטיניי ישראל.

ג. השוני הקיים בין ישראלים יהודים לפלסטיניי ישראל אינו בגזע, אלא בתרבות.

לכן אני מציע

א. לא להיכנס לשום הסדר שאינו פותר את בעית פלסטיניי ישראל.

ב. לשחרר ערביי ישראל במסגרת כל עסקה עם החמאס וזאת בכדי ליצור את הזהות בין פלסטיניי ישראל לאחיהם בשטחים.

ג. לא לקבל מתווה שרם.

ד. לעודד הגירה פלסטינית מתוך מדינת ישראל.

ה. לאכוף במגזר הערבי כל מה שאוכפים במגזרה היהודי (למשל ארנונה, למשל תכנון ובניה, למשל ביטוח לאומי. דברים פרוזאים כאלה).

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו