עצומה למען שיקום החינוך בראש העין

אין תמונה

מספר חתימות

41
 
500  
פורסם בתאריך: 08/06/2013
 

העצומה הזאת נולדה מתוך הממצאים המדאיגים שהתגלו בבדיקת נתוני  מ(י)צ"ב הביש, שחשפו  מגמה מובהקת של פערים גדולים בהישגי התלמידים בין בתי הספר בשכונות הוותיקות לאלה שבחדשות בעיקר בתחומי מקצועות הליבה: מתמטיקה, אנגלית ועברית. ממצאי מ(י)צ"ב הביש חשפו למעשה את כשלון מדיניות מערכת החינוך העירונית אשר לא הציבה את  ההשקעה במערך החינוך העירוני בראש סולם העדיפויות בעשור האחרון. וכן, מתוך ההבנה שהחינוך הינו שירות חובה שעל הרשות המקומית להעניק לתושביה. לפיכך, אנו, ההורים, תושבים ואוהביה של העיר, שאכפת להם מחינוך ילדיהם ומחינוך בכלל,  יוצאים בקריאה לשיקום מערכת החינוך בעיר מההקפאה בה היא נתונה באמצעות גיבוש ויישום תוכנית אב חינוכית כוללת ומקיפה, שתהא מורכבת בין היתר מתכנון פדגוגי, גיבוש חזון, מטרות, יעדים ואמצעים ליישום לכלל מוסדות החינוך  בעיר החל ממעונות יום ועד לחינוך להשכלה גבוהה וזאת במטרה למנוע את הסללתם של תלמידים מוחלשים למגמות מקצועיות ואפליה במערכת החינוך הממלכתית והממלכתית דתית כאחד. לפיכך,  "רגע אחד לפני" שהפערים יעברו מהגרפים הצבעוניים של טבלאות תוצאות מ(י)צ"ב הביש, אל הקלפיות, אנו דורשים את ביצועם של ארבעה מהלכים מרכזיים:

א.      קביעת סדר עדיפויות וקדימויות עירוני חדש – שינוי  מודל התקצוב העירוני והצבת ההשקעה במערכת החינוך וההשכלה בעיר בראש סדר העדיפות בתחומי עשייתה של הרשות.

ב.      מינוי וועדה לשם בדיקת ממצאי המיצ"ב ובחינה מחודשת של מצב מערכת החינוך העירונית –  הוועדה אשר על חבריה  יהיו נמנים ושותפים: דרג נבחר ומקצועי מהרשות המקומית, נציגי מוסדות החינוך, נציגי ועדי ההורים והפיקוח במשרד החינוך, תפעל לאיתורם וקיומם של צרכים במערכת החינוך המקומית כגון; חיזוק הוראת מקצועות הליבה, סיוע לתלמידים בעלי לקויות למידה, הפעלת תוכנית העצמה אישית או קבוצתית  לתלמידים מוחלשים, תקשוב מערכת החינוך והתאמתה למאה ה-21  שתכלול גם את בתי הספר בשכונות הוותיקות, גיבוש והבנייה של חזון חינוכי כולל לקידום מערכת החינוך וההשכלה מגיל הגן ועד לאוניברסיטה בכל זרמי החינוך העיר – ממלכתי, ממלכתי דתי, עצמאי והחינוך המיוחד.

ג.       מתוך התפיסה כי על הרשות מוטלת החובה והאחריות להעניק מענה ייחודיי לקידומם של תלמידים המתקשים בלימודיהם או כאלה הנמנים עם קבוצות חברתיות חלשות,  הוועדה שתמונה תשקוד על תוכנית פדגוגית ייחודית אשר תאתר את נקודות  החוזק ונקודות החולשה בשיטות העבודה של מערכת החינוך בעיר במטרה לקדם את עבודת הצוותים החינוכיים בבתי הספר ולצורך קידום שוויון הזדמנויות, שיפור ההישגים של תלמידי העיר וצמצום  הפערים הקיימים ביניהם, כך שהתלמידים בעלי ההישגים הנמוכים יוכלו להגיע להישגים גבוהים יותר.  וכל זאת, תוך התחשבות בייחודיות ובצרכים של כל לומד ולומד למען ימוצה הפוטנציאל הטמון והגלום בו.

 ד.      כינוסה המיידי של וועדת החינוך העירונית – לאור  הסערה הציבורית המתרחשת בימים אלו בעיר בעקבות תוצאות מ(י)צ"ב הביש, אנו סבורים כי העובדה שעד לרגע זה לא יזם ראש העיר  כמי שעומד בראש הועדה את כינוסה של ועדת החינוך העירונית, מעלה סימני שאלה רבים. לא ייתכן כי פרסומם של תוצאות מ(י)צ"ב הביש יעבור לסדר היום ללא דיון בוועדת החינוך העירונית. לפיכך, אנו דורשים לכנס באופן מיידי וללא דיחוי את וועדת החינוך העירונית  על מנת שתדון בנושא שיקום מערכת החינוך בעיר. 

 

 

 

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו