ביטול ה"אינו כולל שירות" בחשבוניות
מספר חתימות
6 |
|
45,000 | |
קרה לכם שישבתם נניח במסעדה, הזמנתם ארוחה, הכל טוב ויפה ובסוף הארוחה לא ראיתם את הסעיף שרשום בנוסף לאבטחה - "אינו כולל שירות"?
אני מניח שהתשובה היא לא.
כיום אנחנו כלקוחות מחויבים לשלם בחשבון כסף נוסף על שירות שלא היה טוב בהכרח. עצם הרישום "לא כולל שירות" מכריח אותנו לשלם.
להלן הבדלים בין "טיפ(תשר)" לבין "דמי שירות":
*דמי שירות- תשלום שנכלל לעתים בחשבון שמגישה מסעדה (ונותני שירות דומים) ללקוח והתשלום מגיע למעסיק(קרי - המסעדה).
*טיפ(תשר)-תשלום הניתן לעובד המספק שירות אישי, כגון מלצר או ברמן, ישירות ממקבל השירות ועל-פי שיקול דעתו.
ישנה בעייתיות מפני שטיפ הולך לנותן השירות ודמי שירות הולכים למעסיק. ברור לנו שאלו משחקי מילים.
ישנה בעייתיות מפני שטיפ הולך לנותן השירות ודמי שירות הולכים למעסיק. ברור לנו שאלו משחקי מילים.
המדיניות של היום גורמת לנו לשלם למעסיק כסף כדי שישלם את שכר עובדיו(לפחות בחלק מן המקומות) ואני רוצה להזכיר - אנחנו משלמים כסף על מה שהזמנו(שבתוכו נכלל השירות) והטיפ שאנחנו מוסיפים כ"מתנה"("תשורה" = תשר) על שירות טוב. אותנו כלקוחות לא צריכה לעניין החלוקה במקום של הכסף ואם זה הולך לשכר העובד או לא ואם כן, כמה - זה עניין שלהם.
המעסיק מחויב לשלם לעובדיו שכר מינימום, ואם הוא משתמש בטיפים לצורך זה או כדי להוסיף להם עוד כסף אז בבקשה - זה יהיה מצוין(!) אבל לא הגיוני שיחייבו אותי, כלקוח, בחשבון על זה.
משחקי המילים האלה טובים מאוד למעסיקים בכדי להטעות אותנו ואולי אף להרוויח על חשבוננו.
קרו לי מספר פעמים שחייבו אותי השומר ו/או המלצר והתעקשו שאוסיף טיפ לתשלום ששילמתי על האוכל ועוד ברוב חוצפתם אומרים לי כמה להוסיף(!) זה לא שהשירות היה טוב - השירות היה נוראי עד כדי כך שבמצב כזה הם צריכים להגיד לי תודה על כך ששילמתי בכלל על האוכל.
אם נראה שהשירות טוב, מעל למצופה והכל באמת כסדרו, אז נוסיף טיפ בכיף ובשמחה - אבל לא הגיוני שיוסיפו לנו בחשבון את זה מבלי שהסכמנו לכך. בטיפ אנחנו, כלקוחות, נקבע כמה לתת ולא 10%-12% כמו שאומרים. אם נראה לנכון לתת יותר ניתן יותר.
אני קורא לכל מי שמרגיש זאת על בשרו שיצטרף לעצומה וביחד נעשה את השינוי שצריך כדי לסדר את כל עניין הטיפים פה בארץ.