תנו פקטור ב807 תשע"ח!
מספר חתימות
22 |
|
5,000 | |
אנו, תלמידי ותלמידות כיתה י"ב ברחבי הארץ, ניגשנו השנה לבגרות במתמטיקה בהיקף 5 יחידות לימוד. ציפינו לבחינה שתאמוד את השכלתנו המתמטית והאוריינות שנצברה לאורך שלושת שנות הלימוד בתיכון. זוהי הבחינה האחרונה שלנו במקצוע, וציפינו למבחן הוגן ומועיל. עם זאת, לכותבי הבחינה היו תוכניות אחרות. המבחן היה ארוך וקשה מן הצפוי, ורבים מאיתנו לא צלחנו אותו.
מדוע לעולל לנו דבר כזה? מבחנים מסוג זה פוגעים בתחושת המסוגלות של התלמידים ויוצרים תחושת כישלון אישיית. תלמיד או תלמידה שניגשו לבחינה יצאו ממנה בהרגשה של חוסר מסוגלות - ההיפך הגמור ממה שרצה השר בנט להשיג. כתוצאה מכך, התלמידים החלשים רק נפגעים.
במקום לעזור לאוכלוסייות שעד כה לא שולבו במסגרת הלימוד של מתמטיקה בהיקף של 5 יח"ל - משרד החינוך החליט להוריד את התלמידים לקרקע. כל בר דעת ישים לב שזהו מהלך המשמר את התרבות האדנוצנטרית והפטריארכיה. בעלי ההון צריכים עובדי כפיים הניתנים לניצול ולא עובדים משכילים, ומשרד החינוך בשירות הטייקונים מייצר את פערי המעמדות על מנת להיטיב עם הבורגנים. כסובייקטים במרחב חינוכי דכאני, אנו לא ניתן לזה לקרות. לא לניצול של התלמידות.ים.
כל זה הוא חלק מפרקטיקה של קולוניאליזם וכיבוש. השר בנט לא רצה לעזור לאוכלוסיות הפלסטיניות הילידיות להשתלב בשוק העבודה, אלא רק לדכא אותן. על ידי החדרת תחושת חוסר מסוגלות בגיל צעיר (על ידי בחינות מסוג זה) יוצר המעמד הגברי-אשכנזי-ציוני-בורגני דיכוטומיה בין אלו שהינם/ן מוצלחים/ות לאלו שאינם/ן. היישות הציונית שבין הים לירדן מפעילה דיכוי כנגד האוכלוסיות הילידיות, ואנו לא ניתן לזה לקרות.
תלמידי כל המדינה, התאחדו. יחד נגרום למשרד החינוך להיטיב עם התלמידים ולא עם הטייקונים והמדכאים. רק על ידי תפיסה השמה את התלמידות והתלמידים לפני הרווחים.