עצומה למניעת הקמת קיוסק בפארק חצרות המושבה רחובות

עצומה למניעת הקמת קיוסק בפארק חצרות המושבה רחובות

מספר חתימות

570
 
1,000  

בכוונת העיריית רחובות להקים קיוסק בפארק חצרות המושבה.מיותר לציין כי על פי מינהל התכנון הארצי - מדריך להקצאת שטחים לצורכי ציבור, פארק חצרות המושבה מוגדר מרחב ציבורי פתוח סף בית ובו אין לשלב בינוי (עמוד 130) בשונה מפארק הספורטק שהוא פארק עירוני (ראו ערך באתר עיריית רחובות) בו ניתן לשלב בינוי (עמוד 132).https://www.gov.il/he/departments/guides/allocations_directory

הפארק המדובר הינו המרכזי והיחידי לתושבי חצרות המושבה וזוהי הריאה הירוקה היחידה הקיימת עבורנו.

בנוסף הועברו התשלומים מהיזמים והקבלנים עבור כל דירה בשכונת חצרות המושבה לבניית הפארק ולא קיים כל פער תקציבי על מנת לבנות פארק ללא מבנים או עסקים שידרשו לכסות פערים אלו.

לאי ההסכמה להקמת הקיוסק ו/או כל בינוי עסקי אחר יש סיבות רבות:

1. שטח הפארק קטן גם ככה מ-12 הדונם שהובטחו לנו ואנו לא מעוניינים לוותר על שום שטח מהפארק לטובת הקמת עסק שלילי, יש להשקיע את מלוא השטח לתועלת הציבור.

2. מפגע בריאותי - ימכרו משקאות מתוקים וחטיפים עתירי שומן וסוכר, בנגישות גדולה מידי לילדים וזאת בניגוד למדיניות המחלקה לחינוך וקידום הבריאות של שירות ביראות הציבור במשרד הבריאות.

3. חינוך לצריכה בזבזנית במקום השקעה רק בתכנים ופעילויות המקדמות חינוך לבריאות וכושר.

4. הקיוסק יגרור לכלוך ואשפה שיפגעו בחווית השימוש ובנראות הפארק.

5. מקור לרעש גם בשעות הפעילות אך מעבר לכך כמקום שיתרכזו בו גורמי הרעש, אין התחייבות לשעות פעילות והאם יופעל בסופ״ש ובשעות מאוחרות (במצב בו יתחלף זכיין בעתיד האם ישתנו שעות אלו).

6. לא עונה על שום צורך - בפינה הצפונית של השכונה יש חנות נוחות בתחנת הדלק שפעילה 24/7. בפינה הדרומית יש את הקיוסק של שירקן ובעתיד יקום גם מרכז מסחרי.

7. לתושבי השכונה לא ניתנה זכות וטו לבחירת הזכיינים אשר עתידים להפעיל את הקיוסק.

8. לא מן הנמנע כי העירייה תאשר בעתיד הצבת שולחנות לשימוש הקיוסק המהווים מכשול עבור ילדי השכונה.

9. לא מן הנמנע כי העירייה תשאר בעתיד הצבת שילוט בכל מקום שהזכיין יבחר לנכון דבר שיפגע בנראות הפארק.

10. לא קיים מסמך התחייבות רשמי מעיריית רחובות להגבלת פעולת הקיוסק בכלל ולהגבלות הקיימות על הזכיין בפרט (אשר גם יכולות להשתנות בהחלפת זכיין) כדוגמא: מכירת אלכוהול, מכירת מוצרי טבק, פתיחת שולחנות, הסעדה והכנה של אוכל במקום, פעילויות וימי הולדת, הבאת מתקנים כגון מתנפחים אשר יגלשו לשטח הפארק, הפעלת שירות משלוחים לשכונה, הפעלת הימורים חוקיים (לוטו וכדומה), הרחבת המקום בעתיד.

11. פיקוח על מחירים לא הוצג לתושבי השכונה ואין התחייבות בכתב אליו.

12. לא הוצגו נתיבים לאספקת סחורה ולפינוי אשפה מהקיוסק.

13. לא ניתנה התחייבות שהקיוסק לא יהפוך בעתיד לעסק אחר כדוגמאת מסעדה.

14. חלוקה בין כיסוי ביטוחי שאליו מחוייבת העירייה ואשר יידרש מהקיוסק והאם במצב תביעה יפילו את האשמה אחד על השני.

15. מדובר במצב תקדימי ברחובות שבו קיוסק מוקם סמוך כל כך למבני מגורים ובפארק בשטח קטן כל כך.

16. במקרה של שיפוץ בקיוסק יתכן מצב בו חלקים בפארק סגורים לתקופה.

17. החלטה של הזכיין להתקין מצלמות או ציוד אבטחה אחר עלולה לפגוע בפרטיות של תושבי השכונה.

כל אלו מובילים לירידה באיכות החיים של תושבי השכונה לטווח הארוך. 

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו

ציר הזמן של העצומה

05/10/2020
העצומה השיגה 500 חתימות!
04/10/2020
העצומה השיגה 100 חתימות!
04/10/2020
העצומה נפתחה