בעד הקמת שדה תעופה בי''ל בחיפה
מספר חתימות
205 |
|
10,000 | |
בסינגפור מרכיבות ההכנסות מנמל התעופה כ-20% מהתל''ג של העיר-מדינה, בה פועל הנמל הימי הגדול ביותר בעולם. מטרופולין חיפה זקוק לשדה תעופה בינלאומי גדול, מוקף בקרית שדה תעופה של עסקי היי-טק, שיתרמו מאד לכלכלה המקומית. תרומת נמל תעופה בי''ל וקרית שדה תעופה לכלכלתו תהיה רבה הרבה יותר מאשר בסינגפור, בזכות התעשיה האוירית המפותחת שיש לנו.
במפרץ חיפה אפשר לבנות שני מסלולי נחיתה למטוסי בואינג 747 על אותו השטח כמעט שמיועד כיום למגרשי המכולות בנמל המפרץ המתוכנן. על צידו של המסלול הארוך מהשניים אפשר יהיה להקים את רציפי נמל הספינות החדש, ובדרך זאת לא יפחת שטח נמל המפרץ אלא יגדל. נמל חיפה כולו יגדל במידה רבה באמצעות הוספת והארכת שוברי הגלים במערב הנמל.
שילוב אלגנטי זה, של מסלולי נחיתה ארוכים למטוסים שנכנסים לתוך הים יחד עם רציפי נמל, על רקע נוף המפרץ המרהיב, יפתור את בעית הכיעור הקשה שיוצרים מגרשי המכולות, ויציבו את המכלול כולו במקום גבוה ברשימת אתרי הנחיתה המרהיבים בעולם.
תוכנית להארכת מסלול הנחיתה בחיפה לתוך הים, שהכינו מומחים בראשות השר אפרים סנה עוד בשנת 1995 אושרה על ידי הוועדה לתכנון לאומי, אך סוכלה ברגע האחרון על ידי גורמים שונים. יתכן כי הסיבה לכך היתה שתוכנית זאת לא שולבה בתוכנית מקבילה לפינוי הדרגתי של המפעלים הפטרוכימיים שבעורף השדה, כולל בתי הזיקוק, פינוי שהוא חיוני מבחינות רבות נוספות.
לקריאה נוספת: בלוג החצר האחורית של חיפה
ציר הזמן של העצומה
- 28/09/2017
- העצומה השיגה 100 חתימות!
- 26/09/2017
- העצומה השיגה 50 חתימות!
- 28/09/2015
- העצומה נפתחה