רכבת החוף בחיפה - להיות או לחדול

אין תמונה

מספר חתימות

199
 
1,000  

שלום חברים,

לרוב אני לא נוהג לכתוב כאן או להתייחס ל"פוליטיקה" על כל גווניה ורמותיה השונות אבל הפעם אני פשוט חייב.

חייב כי זה ברמה של להיות או לחדול.

כל חיפאי יודע כי חיפה מופרדת מהים התיכון על ידי מסילת הרכבת.

כל תייר, ישראלי ומחוץ לארץ, אשר ביקר בחיפה מודע לעובדה הזאת.

העיר עם רצועת החוף הארוכה ביותר בארץ ועדיין, ללא פיסת חוף.

זוהי עוולה שצריך לתקן.

עד לפני זמן מה זה היה הסטטוס קוו. לא אחד נחמד ביותר אבל המצב הקיים, יש חיפה, יש רכבת ורק אז יש חוף וים.

אבל אז קמה רכבת ישראל ואמרה כי ברצונה לחשמל את הרכבת, לטובת הנוסעים שלא יהיה ספק - הדיוק ישתפר, חווית הנסיעה תהה מהנה יותר וזמן הנסיעה יקוצר. תענוג.

אני לא מזלזל בתוכניותיה של רכבת ישראל, נהפוך הוא, אני בעד כל דבר שייקדם אותה למאה העשרים ואחת, אבל לא על חשבון חיפה.

הרצון הנ"ל של רכבת ישראל פתח חלון הזדמנויות. חלון הזדמנויות לשנות את הסטטוס קוו, לדון בו מחדש ולפתוח את החוף והים לחיפה, לחבר אותה אליהם לאחר יובל של ירושה מהמנדט הבריטי. זה קרה כאשר הרכבת פירסמה כי לצורך החישמול היא תוסיף לתוואי החוף של הרכבת לכל אורכה עמודי ברזל בגובה 7-8 מטרים כל כמה עשרות מטרים.

בתגובה להודעה זאת עיריית חיפה, החברה להגנת הטבע וכל אירגון ירוק ואדריכלי נעמדו על רגליים אחוריות והבטיחו מאבק עד טיפת דמם האחרונה ובצדק. במקום להוסיף עמודי חשמל מפוארים לנוף הפגוע גם כן, זו הייתה הזדמנות לתוכנית ממשלתית כחלק מפיתוח הרכבת לשקעה בבטן האדמה ולחבר בחזרה את חיפה לחוף ימה.

כאשר כל כך הרבה גורמים התאגדו לקונצנזוס אחד ענק היה אפשר לקוות למאבק למען עתיד חיפאי טוב יותר שעוד לא נראה כמותו. לא אלאה אתכם בכל הלך המאבק אבל השלב האחרון היה הגעה עם המאבק לבגץ ולפני מספר ימים פורסמו כתבות בהן נכתב כי בגץ דחה את הדיון בנושא לחודש אוקטובר הקרוב. מעולה ! זמן כה רב ניתן לנצל להפעלת לחץ ציבורי כה מאסיבי שלא תהיה ברירה להחליט על שיקוע הרכבת, ללא ספק ההחלטה הנכונה.

אבל, לחלוטין בהפתעה כיום-יומיים לאחר מכן פורסם שהעירייה והחברה להגנת הטבע הגיעו להסכם פורץ דרך עם רכבת ישראל. פרטי ההסכם חושפים כי רק מקטע קטן של כ2-3 קילומטרים של קו חוף דרומי של פארק יזכו לשיקוע של קו הרכבת בעוד שלאורך כל החלק האורבני של העיר הכולל את שכונת בת גלים, את העיר התחתית ושלא לדבר על כל אזור המפרץ שיכל לזכות לפריחה עתידית יישאר תוואי הרכבת כפי שהוא בתוספת עמודי הברזל וקווי החשמל.אני מצטער, אולי פשרה טובה ברוב המקרים אבל במקרה הזה ישנה רק החלטה אחת ברורה ונכונה - שיקוע של הרכבת לכל אורך קו החוף של חיפה ופתיחתה של העיר אל הים.

חברים, אם אתם חיפאים אתה מבינים ואני מקווה שמזדהים עם כל מילה ומילה שכתבתי כאן, אם אינכם חיפאים, אני מציע לכם לקחת יום ולעשות טיול לחיפה ולראות את העיר, מסילת הרכבת והחוף ולדמיין מה אפשר יהיה לעשות כאן כאשר הם יהיו מתחת לאדמה.

אי אפשר להיות נאיביים לחשוב שדרך כאן יהיה אפשר לחולל מאבק, אבל אני לא שוגה לחשוב כך וגם אתם אל תישגו בזה. כאן זאת התחלה, זאת התאגדות, עם מספיק כוח ועניין יהיה אפשר לקחת את זה לרחובות. 

בקיץ שעבר הייתי עד בעצמי לכוח שמהווים 30 אלף חיפאים שרוצים לראות עתיד שונה וטוב יותר במדינה הזאת.

המאבק הזה אינו שונה, מדובר על העתיד של כל אחד מאיתנו.

כל עוד לא עלו בולדוזרים על השטח הסיפור עוד לא גמור - בואו נאבק על העתיד.

  

קישורים חשובים:

http://goo.gl/LkV4E

להשקיע או לשקוע - התנועה לשיקוע הרכבת בחיפה

אפשר להתעדכן דרכה על כל המאבק והלך העניינים מתחילת הדרך.

http://goo.gl/IaIsW

העתיד של חיפה או נזק בלתי הפיך ?

כתבה על מה התכנון ומה יכול להיות במקומו.

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו

ציר הזמן של העצומה

16/03/2012
העצומה השיגה 100 חתימות!
01/03/2012
העצומה נפתחה