שיפור התחבורה הציבורית באזור חיפה

שיפור התחבורה הציבורית באזור חיפה

מספר חתימות

40
 
1,000  
פורסם בתאריך: 27/03/2011
 
 מצב התחבורה באזור חיפה מבייש! עזרו לנו לשנות את המצב!

מצב התחבורה הציבורית באזור חיפה והקריות מבייש ומקשה על הנסיעות. קווים מרכזיים בעיר מסתיימים בשעות הערב המוקדמות (וחלקם אפילו אחר הצהריים) או שתדירותם מצטמצמת עד לכדי זלזול בנו, הנוסעים.

בקווים אחרים ישנו עומס בלתי יתואר ולעיתים קרובות האוטובוסים חולפים בתחנות בלי יכולת לעצור כי הנוסעים עומדים כבר על הדלתות. הביאו לנו מפרקיות!

תדירות הקווים נמוכה מאוד ואינה מתאימה לדרישה וישנם איחורים בקווים רבים. כמו כן מסלולי הקווים מסורבלים מאוד ואינם מעודדים מעבר לאוטובוסים. קצרו את המסלולים והגבירו את התדירות!

אנו קוראים לעיריית חיפה ולחברת אגד – עזרו לנו כדי שנמשיך להשתמש בשרות התחבורה הציבורית.

הנה כמה דוגמאות לבעיות באזור -

קו 24 מאוניברסיטת חיפה לרוממה, הדר והעיר (והפוך) – נוסע כל 15-20 דקות (גם זו תדירות שאינה מספקת, קווים דומים בתל אביב ובירושלים נוסעים בתדירות כפולה). שעת הסיום – 20:00 (למה לאלה שרוצים לנסוע יותר מאוחר לא מגיע?!)

קו 29 – נוסע כל 20 דקות (ועל תדירות כזאת צריך להגיד בחיפה תודה, בתל אביב וירושלים זו תדירות מביישת). אורך המסלול? – כמעט 25 ק"מ (וזה לקו "שכונתי"). עובר במרכז חורב 4 פעמים (כן כן).

בנוסף לכך, בשל השינויים בשכונתיות – שלב ב' (קו 32,39,29 ועוד) בוטלו קווים משמעותיים בעיר שניתקו קשרים בין חלקים שונים – למשל, קו 99א שבעבר חיבר בין מרכז הכרמל ומרכז חורב לבת גלים בוטל (חוץ מנסיעה אחת ביום – כדי לצאת ידי חובה), קו 22 שחיבר בין מרכז חורב, מרכז הכרמל, ואדי ניסנאס והעיר בוטל (כיום יש את קו 23 שנוסע במסלול מפותל שלא מומלץ לאף אחד – ממרכזית המפרץ דרך המנהרות, מרכז חורב, מרכז הכרמל, הנשיא, הציונות, הדר, הגפן, שד' בן גוריון, מרפאת לין, דגון, רכבת מרכז וקריית הממשלה – תחנה סופית מסורבל, לא?)

קו 39 "קו הרפאים" – מאוניברסיטת חיפה לדניה וחזרה לאוניברסיטה. כל 20 דקות, האוטובוס נוסע ריק רוב שעות היום (למעט שעות הבוקר והצהריים). מדוע לדניה מגיע קו אוטובוס שמגיע משום מקום לדניה וחוזר לאותו שום מקום (פעם קו 39 התחיל בחורב, מדוע לא השאירו ככה?) ותושבי ורדיה נאלצים להסתדר עם קו שחוצה את כל חיפה ואגד הואילו בטובם להכניס אותו גם לורדיה אחרי הביטול של 27)

קו 37, קו 123, קו 103, קו 101 – מצאו לי נסיעה אחת באחד מהקווים הנ"ל שאינן עמוסות. בחודש דצמבר נפתח קו 101 שחוצה את חיפה דרך המנהרות. יוזמה נחמדה, רק שאף אחד לא הודיע שהקו נוסע בתדירות נמוכה (כל רבע שעה – יש צורך בלפחות כל 12 דקות ובשעות העומס כל 10 דקות), מסיים את נסיעתו ב 19:30 ובעקבות פתיחתו צומצמה כמות הנסיעות של קו 103.

וזה רק על קצה המזלג, ישנן עוד בעיות בקווים רבים (קווי הקריות, קווי נשר, טירת הכרמל, קווים לשכונות החלשות ועוד ועוד)

תושבי חיפה – הגיע הזמן להפסיק לשבת בשקט ולדאוג לאיכות החיים שלנו!

 חתמו על העצומה כדי שנגיע לאלף חתימות!

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו