הדתה במערכת החינוך - מטלת ביצוע באזרחות

מספר חתימות
27 |
|
50 | |
כחלק ממסגרת מטלת הביצוע במקצוע האזרחות, אנו תלמידי כיתה י“ב מבית הספר הדמוקרטי בכפר סבא, עסקנו בסוגייה של מקום הדת במערכת החינוך הממלכתית. בשנים האחרונות נושא זה נמצא בסדר היום הציבורי בעקבות דיווחים רבים על הדתה באמצעי התקשורת. הדיווחים הם רבים ומגוונים. בין היתר, דווח כי בלימודי תנ“ך ותרבות ישראל משולבים תכנים הנוגעים בפירוט מדוקדק של פולחנים דתיים וחייהם של רבנים. בספרי לימוד במקצועות שאינם נוגעים ליהדות, ישנן שאלות הנוגעות בנושאים דתיים כגון בהמות קדושות.
בנוסף לכך, ישנה אפליה חמורה בתקצוב של עמותות וארגונים דתיים על פני ארגונים פלורליסטיים. ב2018, התקציב הכולל שהועבר לארגונים דתיים גדול פי 20 מזה שהועבר לארגונים פלורליסטיים. בעקבות כך, פעילות העמותות בבית הספר גורמת להדתה והכנסת אג'נדות דתיות לבית הספר.
לבסוף, חלוקת התקציבים של משרד החינוך מפלה תלמידים בחינוך הממלכתי. ב2018, התקציב לתלמיד בחינוך הממלכתי תדי היה גדול בכ30% מהתקציב לתלמיד בחינוך הממלכתי.
הכנסת התכנים הדתיים לתוך תוכנית הלימודים של החינוך הממלכתי היא פגיעה בזכותם של התלמידים לחופש מדת. חלוקת תקציבים המפלה בין ארגונים עם אג'נדה דתית וארגונים פלורליסטיים ובין תלמידים בחינוך הממלכתי והחינוך הממלכתי דתי היא פגיעה חמורה בזכותם של הארגונים והתלמידים לשוויון.
אנו קוראים לשר החינוך, השר יואב גלנט, להוציא באופן מיידי תכנים דתיים מתוכנית הלימודים, ולקבוע את חלוקת התקציבים של משרד החינוך בהתאם לסטנדרטים שקופים המבוססים על עקרונות השוויון והפלורליזם.
אנה חתמו ושתפו!