קריאה לועדה המחוזית לדחות את הדיון בתוכנית אב רסקו

קריאה לועדה המחוזית לדחות את הדיון בתוכנית אב רסקו

מספר חתימות

529
 
500  

בס"ד

אנו תושבי קריית שמואל ו"גוננים" דורשים מהועדה המחוזית לדחות את הדיון בתוכנית האב רסקו !

הודעה על הדיון ניתנה רק ברגע האחרון! התוכנית ישנה מאוד ולא עודכנה! הערות שניתנו ע"י הציבור ואנשי מקצוע מתוך הציבור לא נשמעו ולא קיבלו התיחסות!

זאת תוכנית ללא חזון שנעשתה ב2015 בתקופה שתמ"א 38 היתה הדבר הכי חם בשוק!

זאת תוכנית שחיברה בן שתי שכונות בעלי אופי תכנוני שונה לגמרי!

זאת תוכנית שאיננה מקדמת את השכונה להתחדשות אמתית, ומשרתת אך ורק יזמים תאבי בצע!

An appeal to the regional committee to postpone the discussion regarding the “Rasko Master Plan”

We, the residents of Kiryat Shmuel and Gonenim demand from the regional committee to postpone the discussions concerning the “Rasko Master Plan”.

Notice of the discussion was announced at the last minute! The plan is old and outdated!

Remarks, comments and observations provided by the residents and professional advice went unheeded and ignored.

This is an old plan from 2015 with no vision, created when Tama 38 was the hottest thing on the market!

This is a plan that has attempted to connect two neighborhoods, each with a totally different planning profile.

This is a plan that does not promote or advance true urban renewal, it serves to benefit greedy entrepreneurs.

לפרוט:

       הרס אופי שכונות קרית שמואל ורסקו ע"י תכנית אב                         אוקטובר 2020

מחלקת התכנון בעירייה מנסה לקדם תכנית אב לאזור קרית שמואל ורסקו. הרעיון לאחד את 2 האזורים תחת אותם הכללים אינו הגיוני. בעוד אזור רסקו מתאפיין בשיכוני רכבת צפופים על קרקעות מנהל, קרית שמואל הנתחמת ברחובות חרל"פ, עזה, פלמ"ח, ש"י עגנון וטשרניחובסקי, עם רחובות פנימיים כמו נילי, הרב ברלין, הטייסים, ברודי וקמחי, מאופיינת בבתים נמוכי קומה, ברובם 3 ו-4 קומות, על מגרשים פרטיים. מדובר בסביבה ותיקה בעלת אופי פסטוראלי, תאומתן של רחביה וקטמון הישנה הנמצאת בגבולות העיר ההיסטורית המוכרזת ששם ההתחדשות העירונית אמורה להיות מאופקת.

 תכנית האב מסיטה במתכוון את גבולות העיר ההיסטורית כך שלא תכלול את טשרניחובסקי שהוא רחוב מגורים מובהק, צר ודו-סטרי, עם חניות לאורכו, והמהווה כיום ציר תנועה ראשי ומוצא כמעט יחיד לשדרות בן-צבי, הזז ורופין וכן לדרך בגין עבור שכונות קרית שמואל, רסקו, ש"י עגנון וקטמון הישנה. כבר עכשיו הוא עמוס ופקוק בחלקו הגדול בשעות היום והערב. בכוונת מגישי התכנית לאפשר פינוי בינוי של 9 קומות לאורכו (12 במידה וניתן לאחד חלקות עם רח' הרצוג שמתחתיו) וכן להופכו לרחוב מסחרי עם חזיתות מסחר.

הרעיון מיותר בהחלט. כבר עכשיו רחוב זה מוקף במשולש פלמ"ח, עזה והרצוג, רחובות עם מסחר ער ובהם חנויות, בתי קפה, סופרמרקטים ומסעדות ההולכות ומתרבות. תוספת של שטחי מסחר לא רק תגרום לשיתוק התנועה ע"י רכבים המנסים להכנס לשטחים המסחריים, אלא גם תגרום לתחרות לא הגיונית מול המסחר שכבר קיים, ותביא חלק מהעסקים לפשיטת רגל, שלא לדבר על חיסול מקומות החניה לאורכו ועיכוב כל התנועה ברחוב בניסיון להיכנס לאותן חנויות.

כביש מס' 16, שכבר אושר, עומד להוות את הכניסה החדשה הראשית אל תוך העיר בלי רמזורים מתל אביב עד רח' הרצוג. התנועה תזרום משם בין השאר במעלה רח' טשרניחובסקי, ע"מ לקצר את הדרך לקטמון הישנה, המושבה הגרמנית, בקעה ותלפיות  ותסתום אותו לחלוטין. התשתית הסביבתית והתחבורתית הישנה לא תוכל לתמוך בעומס שיהפוך לבלתי נסבל. רוב החניות ברחוב תצטרכנה להתחסל מה שיגביר לעין ערוך את העומס החנייתי על הרחובות הסמוכים והצרים שגם כך מתפקעים מחוסר חניה ותושביהם נאלצים לשלם קנסות חניה כבדים לעיתים תכופות.

 יודגש כי, בכל האזור המדובר לא מתוכננים קווי רכבת קלה שיאפשרו מעבר הגיוני וחליפי מנהיגה ברכב פרטי לתחבורה ציבורית. תוספת של קווי אוטובוס רק יחמירו את המצב הפקוק גם כך ובמיוחד בטשרניחובסקי שבו, כאשר אוטובוס עוצר בתחנה, כל התנועה ברחוב נעצרת. תחנת הרכבת הקרובה ביותר של הקו הסגול תהיה ב"סולם יעקב" בפאתי גבעת מרדכי, מרחק של כק"מ והפרש גובה ניכר. הקו הכחול שיעבור ברח' קרן היסוד ועמק רפאים יהיה אף הוא במרחק של למעלה מק"מ.

 עוד פועל יוצא של שינוי אופי הרחוב והגבהת הבתים לכל אורכו הוא שכל הרחובות השקטים עם הבתים היותר נמוכי קומה כמו הרב ברלין, הרב חן, ברודי, הטייסים ונילי יוסתרו מאחורי חומות בניה אדירות שתסתומנה את האוויר, אור השמש והנוף הייחודי. כמו כן יודגש כי תוספת של בתי הסעדה וסופרמרקטים תגרום לכל אותם רחובות שקטים להיות החצר האחורית של טשרניחובסקי עם מתקני האשפה, גז, סניטציה וכל הלכלוך והרעש הנלווים לכך. יודגש כי פתרון של תוספת קומות בבנייני אותם רחובות מאחורי טשרניחובסקי הוא בבחינת לעג לרש כי גם תמ"א 38/1 ואפילו פינוי/בינוי יאפשרו תוספת של עד 3 קומות בלבד ולא כל בית מסוגל ומתאים להיכנס לתהליך זה, של 3 קומות. בכל מקרה הם "יחנקו" בצילה של החומה בת 9 או 12 קומות לאורך טשרניחובסקי.

 גזירה נוספת שנחתה על ראש התושבים כחלק מאותה תכנית אב היא, הקביעה שיותרו 5 מוקדים לבניה מופרזת של מגדלים כאשר הראשון בהם שובר כיום תהליך סטטוטורי הוא קמחי/טשרניחובסקי עם 3 מגדלים בני 11,19 ו10 קומות במגרש לא גדול של כ-3 דונם. הוגשו למעלה מ500 התנגדויות של תושבי הסביבה, כולל חלק מדיירי הפרוייקט עצמו שמתנגדים לו ותהליך ההתנגדות יחל כנראה בקרוב מאד.

 תכנית האב נוגעת ל-2 מנהלים קהילתיים - "גינות העיר" ו"גוננים". במהלך כל השנים מאז 2013 בדיונים שנערכו בין "גינות העיר" לתושבים, בתחילה בהרכב מצומצם ובשנתיים האחרונות (מאז שפרויקט קמחי התפרסם) בהשתתפות עשרות ומאות תושבים, הובעה התנגדות חריפה לבחירת המוקדים לבניה מופרזת כאופציה התכנונית לעיבוי האזור והן למגדלים הנמוכים יותר של 9-12 לאורך טשרניחובסקי. מתכננים ואדריכלים תושבי האזור ניסו להציע חלופות הגיוניות יותר אך ללא הועיל. אף פסיק בתכנית האב לא שונה לבקשת התושבים.

 יודגש כי הנוהל של העיריה לנקוט בשינויי אזור דראסטיים דרך תכנית אב שאיננה הליך סטטוטורי ולתושבי האזור אין מעמד בה כדי שיוכלו להביע התנגדותם ולערור במידת הצורך על ההחלטות, אינו תקין וסותר את כוונת חוק התכנון והבניה. גם התערובת המוגשת במקרה דנן המערבבת 2 אזורים בעלי אופי אורבני שונה לחלוטין לתכנית אב אחת עם אותם כללים אינו הגיוני בעליל.

      בברכה,

     ועד שכונת קריית שמואל

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו

ציר הזמן של העצומה

27/10/2020
העצומה השיגה 500 חתימות!
22/10/2020
העצומה השיגה 100 חתימות!
22/10/2020
העצומה נפתחה