אומרים לא להרחבת ציר שלבים

אומרים לא להרחבת ציר שלבים

מספר חתימות

379
 
1,000  

עיריית ת"א-יפו ומשרד התחבורה מקדמים את הרחבת רח' אליפלט ל-45 מטרים, כחלק מציר שלבים.

מתקשים לדמיין מה זה אומר? זה יותר רחב מקיבוץ גלויות, ממקטעים של דרך נמיר ודרך בגין ועורקי תנועה מרכזיים אחרים.

הציר האימתני הזה יכיל שישה עד שמונה נתיבים (!!!), בצמוד לבית הספר היסודי דרויאנוב ולפארק אליפלט הנבנה בימים אלה. משמעותו - הזרמת תנועה מיותרת לרח' אילת, עליה בזיהום האוויר, רעש ועומסי תחבורה מוגברים וחציצה בין פלורנטין ושכנותיה.

אנו קוראים למשרד התחבורה, חברת נת"ע, נתיבי איילון ועיריית ת"א-יפו לבחון מחדש את נחיצותה ואופייה של התכנית ודורשים לקדם במקומה חלופה בטוחה והגיונית יותר המתמקדת בתחבורה ציבורית, שימוש באופניים ומעברים בטוחים להולכי רגל.

אז מה עושים? חותמים!

אנו מבקשים לעצור ולבחון מחדש את התכנון המוצע לרחוב אליפלט (דרך שלבים מצפון לדרך קיבוץ גלויות) לפני תחילת העבודות להרחבתו. וקוראים לתכנון שפוי המתעדף הולכי רגל, אופניים, נגישות טובה ויעילה לתחבורה ציבורית.

מטרידה אותנו הכוונה להקים עוד דרך ראשית שתפריד בין מוקדים ושכונות ואשר עלולה למפגע בטיחותי.

מדוע לסלול ב-2018 עוד כביש מהיר להגדלת נפחי התנועה הפרטית אל לב המטרופולין (או ליתר דיוק רק עד צומת אילת/אליפלט)? זאת, כאשר מרכז העיר תל אביב כבר סובל מגודש בתנועה פרטית ומחסור תמידי בחניה שצפוי להחריף ללא שינוי המגמה לטובת תחבורה ציבורית.

כבר היום דרך קיבוץ גלויות, דרך בן צבי ורח׳ לבנון מייצרים חיץ המקשה על חציה ולנתק ברמה התפקודית בין השכונות החולקות מבני חינוך, קהילה מסחר ובילוי.

התכנון המוצע מקצה שטח עצום לנתיבים לרכב פרטי ואינו מתייחס לכך שסביב רח׳ אליפלט מתקיימת תנועה ערה של הולכי רגל ורוכבי אופניים בין המוקדים השכונתיים והקהילתיים של שלושת השכונות: פלורנטין ממזרח, נגה וצפון יפו ממערב ונוה צדק מצפון.

עצרו! ותכננו מסלול מחדש קודם להולכי רגל ולתחבורה ציבורית ורק בסוף לרכב פרטי.

אליפלט. זה לא כביש זו מפלצת. 

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו

ציר הזמן של העצומה

16/08/2018
העצומה השיגה 100 חתימות!
15/08/2018
העצומה השיגה 50 חתימות!
23/07/2018
העצומה נפתחה