"למידה מרחוק" - הקלטות וידאו בשיעורים
מספר חתימות
29 |
|
250 | |
שלום לכולם!
לאור הגידול המשמעותי במספר הסטודנטים איתם שוחחתי בנושא, עולה כי ישנו עניין שמעסיק לא מעט סטודנטים.
ארצה להציג בפניכם את נושא הקלטת השיעורים באמצעות הכיתות החכמות.
בהרבה מן המכללות בארץ, קיימות כיתות חכמות שבאמצעותן המרצים מעבירים את השיעור אך בד בבד מקליטים את מהלך השיעור.
כוונתי היא לחשוף אתכם ליוזמה חינוכית שמטרתה צמצום הפערים ושיפור חוויית הלמידה וההישגים הלימודיים של סטודנטים בארץ ובמכללה בפרט.
כיתות חכמות מאפשרות באמצעות הטכנולוגיה, לנהל תהליכי למידה והוראה מגוונים בסביבה מקוונת. הקלטת השיעורים מאפשרת גישה מכל מקום ומציעה מתודות למידה חדשניות.
הסטודנטים במסגרת קורס המשלב למידה מקוונת, יכולים בכל זמן שירצו לצפות בהרצאות מוקלטות או לקרוא חומר מקוון. היתרון המובהק ביותר של מתודה זו היא הנגישות הגבוהה שלא תלויה בזמן ומקום. שכן, כל סטודנט יכול לגשת לחומרים הנלמדים מהמחשב האישי שלו באמצעות חיבור לרשת.
כאשר סטודנט יושב בהרצאה, עליו להתאים עצמו לקצב הכיתה. ברוב המקרים אין אפשרות להתעכב על נקודות לא מובנות מעבר לזמן שמתעכבת הכתה, דבר הפוגע בהבנת החומר הנלמד. עלינו לזכור כי לכל סטודנט יש קצב למידה שונה. כמו כן, אין אפשרות לחזור אם אבד הריכוז לכמה רגעים. כמובן שכאשר כל סטודנט צופה בהקלטת שיעור בזמנו החופשי, הוא יכול לעשות כרצונו - לדלג קדימה, לחזור אחורה, לעצור את השיעור ולהיעזר בחומר מקוון להבנת הנושאים.
בלמידה בשיטה המסורתית, המרצה מדבר פעם אחת על כל נושא, וממשיך הלאה. אם נמנע מתלמיד להגיע לשיעור מסוים, הוא יצטרך למצוא דרך חלופית להשלמת החומר (לעתים הוא איננו מצליח לעשות זאת מספיק טוב ובנקודה זו נוצר פער שקשה להשלים). אם הסטודנט חשב שהבין נקודה מסוימת ושלוש הרצאות לאחר-מכן נוכח לדעת שלא הבינה לעומקה, הוא יצטרך למצוא דרך להבהיר נקודה זו. לא כך ב"למידה מרחוק", כאשר החומר נשאר מקוון בכל עת וכל שעות היממה. לא משנה מתי צצה השאלה, ניתן לחזור למקור בו הוצג הנושא, ולחזור על כל חלק מהקורס.
במסגרת תוכנית הלימודים שלנו, סטודנטים אשר עובדים במשרה מלאה ובאופן סימולטני משלבים לימודים גבוהים המטרה היא לאפשר לנו, הסטודנטים, לצרוך השכלה בכל מובן המילה. היתרון החברתי בעיניי חשוב לא פחות מהיוזמה להנגיש מידע המועבר במהלך הקורסים לכלל הסטודנטים. "למידה מרחוק" מציעה מתן אפשרות לצמצום פערים בכך שהיא מקנה שוויון הזדמנויות לצרוך השכלה. ועל כן, אני מוצא לנכון לקדם את היוזמה הזו ואני מאמין כי יוזמה זו תשפר משמעותית את ההישגים הלימודים של הסטודנטים.
לסיכום דבריי, ההישגים שביוזמה זו ערכם לא יסולא בפז שכן, הפתרון המוצע מספק אפשרות להשלמת החומר הנלמד מסיבות שונות ומגוונות לעתים מוצדקות ולעתים לא מוצדקות. בנוסף, לתת מענה לסטודנטים אשר נעדרים תקופה ארוכה מאותן סיבות מוצדקות. וכן, לאפשר לכולנו הזדמנות לצרוך ידע באופן מקוון – כיאה לשינוי הטכנולוגי בו אנו נמצאים כיום.
אם אתה מסכים איתנו ותומך בזכותם של הסטודנטים ב"למידה מרחוק" - חתום על עצומה זו, זה יעזור לנו מאוד! תודה רבה על שיתוף הפעולה!