עצומה לפרסום הולם

אין תמונה

מספר חתימות

6
 
15  
פורסם בתאריך: 19/02/2020
 

אנו, תלמידי כיתה י"ב מבית הספר חלקאי פרדס חנה, בחרנו במסגרת מטלת הביצוע באזרחות לחקור את הבניית התדמית של גברים/נשים בתקשורת/מדיה בישראל. לאחר ביצוע מחקר מקיף בנושא זה, אנו סבורים כי קיימות פרסומות רבות אשר מציגות את הגברים ובעיקר את הנשים כאובייקטים מיניים. לפי דעתנו, הפרסומות הללו פוגעות בכבודם של הנשים והגברים, מעודדות אלימות מינית, ומשמרות ומנציחות את המעמד הנחות של הנשים בחברה. בנוסף, אנו מאמינים כי המדיה יצרה סטריאוטיפ של אידיאל היופי אליו שואפים להגיע האנשים הצופים בפרסומות. אידיאל יופי זה גורם לחלק מן הצופים לחשוב שהם אינם יפים מספיק ובעקבות כך לפגוע בביטחונם העצמי ואף לגרום להם לרצות להידמות לאחרים. יש לציין כי במהלך המחקר שערכנו גילינו שבמקרים קיצוניים אנשים עוברים תהליכים נפשיים ופיזיים אינסופיים על מנת להיות מוגדרים "יפים", כל זאת כתוצאה מהצפייה בפרסומות המגדירות את אידיאל היופי.יתר על כן, במסגרת מחקרנו ערכנו סקר ובו מספר שאלות בנידון. מהסקר מצאנו למשל כי 90.4% מן הנסקרים חושבים שקיימות כיום פרסומות רבות המציגות את הגברים והנשים בצורה פרובוקטיבית, וכן כי 71.2% מאמינים כי לפרסומות יש תפקיד מרכזי בהבניית התדמית של גברים ונשים בחברה. נתונים אלו למעשה מאששים את הבעיה אותה העלנו.במהלך עבודתנו מצאנו כי קיימת כיום אמנת הייצוג הישראלי בפרסום, עליה חתומים נשיא המדינה ראובן ריבלין, איגוד חברות הפרסום בישראל ואיגוד השיווק הישראלי. אחד מרעיונותיה המרכזיים של האמנה הוא שעל הפרסומאים והמפרסמים להימנע ככל האפשר מפגיעה במגזרים, דתות, עדות וקהילות בחברה הישראלית או להנציח תפיסות מעוותות לגביהם (לרבות על בסיס מגדרי). באיגוד חברות הפרסום בישראל חברים כיום כ-40 משרדי פרסום מובילים, המרכזים כ-80% מהיקף פעילות הפרסום בישראל. ברם, עדיין ישנן חברות פרסום רבות אשר אינן חברות באיגוד הנ"ל, ועל כן אינן מחויבות לפעול על פי עקרונות וערכי האמנה.

אנחנו רוצים לבקש את עזרתכם כדי להביא את הבעיה לתשומת לב הציבור בתקווה לעורר שינוי.

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו