נותנים חינוך ,אז תנו גם משהו לחיים.

מספר חתימות
2 |
|
10,000 | |
משרד החינוך נותן המון גם בפן חינוך וגם בפן הלימודי, אני חס וחלילה לא למתלונן רק רוצה לתת למשרד החינוך כמה עצות והצעות שאני שמתי לב אליהם כדי לשפר אותו אפילו עוד יותר.
עצה ראשונה:להוריד שעות של מקצועות /נושאים שפחות חשובים לתלמידים להמשך החיים ולהוסיף שעות של דברים שחשובים יותר לבן אדם עצמו בתור בן אדם ,לדוגמא להוסיף שיעורים על ביטחון עצמי ,מציאת אני האמיתי, איך להיות חיובי יותר בחיים,איך להישאר אופטמי בחיים ,שיעורי חברה אני יודע שיש כבר אבל חשוב לתת את זה גם לשכבות היותר בוגרות לגיבוש הכיתה השכבה והאפילו הבית ספר עצמו.
עצה שנייה:הרצאות כן מה ששמעתם או ראיתם הרצאות לתת לתלמידים את הכלי בכתיבת הרצאה קצרה והצגה מול הכיתה, הכלי כל כך חשוב כי הוא נותן לילד להתמודד עם הפחד קהל מה שאין לו ביום יום ,הרצאה תוכל להיות על כל דבר שחשוב לילד ,מ מה הוא רוצה להיות שיהיה גדול או נושא שעניין אותו ,עוד דבר חיובי שתקבלו מהרצאה לכל תלמיד זה ייתן הרגשה של חופש מה שחשוב לתת לתלמיד כדי שלא ינסה לפרוץ גבולות שקשה לחיות בתוכם,הרמה ל הרצאה תשתנה בהתאם לגיל אבל בכל אופן תכול מ גיל שהילד יכול לקרוא ולכתוב בצורה שוטפת כנראה מ כיתה ה ומעלה (עד יב),וגם עוד עצה קטנה בתוך העצה לעשות תחרות ארצית לפי גילאים על הרצאות הכי מעניינות טובות ומושכות זה ייתן דחיפה גדולה בצורה של תחרות ספורטיבית לתלמידים לכתוב ולהרצאות בפני כיתתו .
עצה שלישית:סבלנות,קחו אוויר ותתנהגו בסבלנות אל תתנו ישר ריטלין לתלמידים שמתקשים לשבת על הכיסא, תנסו להתאים אותכם אליהם ולא ההפך זה יכול לחסוך הרבה בלגן ,בגלל שאם תתן לילד להאמין שהוא לוקח תרופות בגלל קוצים בתחת, אז אם אין לו עדיין הוא יתחיל לגדל כדי לא לאכזב איתכם ,מבינים סובלנות זה שם המשחק ,סובלנות מתבטאת גם באמירת המילים הנכונה כלומר להבין שילדים הם רגישים במיוחד המתקשים ולמור את המילים בצורה העדינה ביותר ואת המילים שנותנות את המוטיבציה הכי טובה לתלמיד ללמוד ולהתפתח ולתקדם,בנוסף לסובלנות להוסיף לכל המתכוון הזה חום ואהבה זה מה שיגרום להם ללמוד למבחנים ללמוד בכללי הכי טוב והכי במרץ ולנסות לעשות את הכי טוב שלהם אז סובלנות אהבה וחום אנושי זה מה שאתם צריכים להוסיף לתוך המערכת .
עצה רביעית:תורידו את הבדיקה של המורים תנו לתלמיד עצמו לתת לו את הציון ,רוב התלמידים הגונים ו יתנו ציון שמשקף כמה באמת למדו וכמה באמת התאמצו לקראת המבחן .
עצה חמישית:זאת עצה ש גם עם לקחתם את העצה הרביעית וגם אם לא לקחתם, לתת לילדים את הכלים ללמוד למבחן, בפשטות יותר ללמד את התלמידים איך ללמוד למבחן כדי שיוכלו ל השיג ציונים שמשקפים באמת מה הם יודעים ולא איך הוא למדו למבחן.
עצה שישית:תמיכה כלכלית בעניין המגמות ,המגמות זה דבר כל כך טוב ותודה שנתתם לנו את זה ,אבל בבתי ספר קטנים יחסית אין הרבה מגמות ואז נערים נתקעים מבלי מגמות או אם כאלה שלא רצו בכלל ולא מעניין אותם,אולי זה דבר קטן אבל משמעותי דבר זה יכול לגרום למרד בחלק מהמקצועות או בכולם ואפילו בבית ספר עצמו עבור אותם תלמידים ,אז העצה בעצם זה השקעה כספית בבתי ספר כאלה ,כדי שכל אחד יוכל ללמוד מה שחפץ ליבו או לחילופין לדאוג לכל אחד ואחד שלא מוצא את מגמתו בבית ספר למצוא בית ספר שכן יש בו את זה ולתווך בין שני הבתי ספר ובין התלמיד כדי שכל תלמיד ירגיש שדואגים לו ואכפת ממנו גם בפן האישי .
עצה שביעית:שיעורים איך להיות בני אדם זה די דומה למה שרשמתי בעצה הראשונה אבל גם שונה לגמרי ,שיעורים כאלה איך להיות בני אדם הם יתייחסו לנושאים מרכזים כמו:ברינות מזה איך מתמודדים עם זה ואיך עוצרים את זה ולא נותנים לזה יד,וכמו: מה שאתה נותן זה מה שתמקבל בחזרה,הסבר מפורט על זה איך זה עובד ואיך צריך להתנהג באופן לכל בני אדם מבלי קשר לדת גזע מין ולאום, מה עושים המעשים הקטנים שלכם ששם נסביר איך כל מעשה קטן יכול לגרום לבלגן גדול ללמד איך לחשוב פעמיים נפני כל מעשה או כל מילה כדי לא לפגוע בקלות בבני אדם ועוד שיעורים איך להיות בן אדם אבל את זה אני משאיר למקצועניים בדבר.
עצה שמינית:תשלחו את הנציגים שלכם ,כלומר המורים והצוות החינוכי לסדנאות של הומור כדי שיוכלו גם לשלב בתוך הלמידה הומור מה שיגרום לילדים להמשך יותר ללימוד בזכות ההומור,שילוב ההומור יכול להתבצע נפני שיעור בתוך שיעור בקבוצת הווצאפ נפני מבחן, לא משנה איך זה התבצע בפועל העיקר זה להכניס הומור לספסל הלימודים, זה חשוב מאד גם למורים כדי ש הם יחייכו יותר והיו מלא אמבציה ללמד את החומר הנדרש וחשוב מכל זה התלמידים שהם ירצו ללמוד כי בתוך הלמידה יש את הצחוק וההומור ולא הם ירצו כמעט לקטוע או להפריע למורה בגלל שיעמום ,אז היתרונות לשילוב ההומור זה התלמידים יפסיקו להפריע וירצו ללמוד המורה יוכל ללמד את החומר עם פחות הפרעות ולכולם יהיה טוב מאד בעד סכום פעוט ביחס לשינוי הגדול שזה יבצר .
עצה תשיעית:תתנו לנו לשלוח נציגים רצינים למשרד החינוך ואת הנציגים האלה תצתרכו לנהגו במלואו הרצינות ולהקשיב לכל מה שיש להם לומר וגם לבצע כמה מהדברים בשטח, כדי שנוכל להשפיע מבפנים ויותר חשוב שנרגיש ונראה שאתם באמת מקשיבים לנו הנציגים יבחרו על ידיכם בלבד כדי למנוע מתלמידים לא רצינים להכינס לנושא הזה .
עצה עשירית:תעשו פעילויות שמחברות בין בתי ספר שונים מכל הארץ משחקים ספורטייבים ,מחשבתיים ,כישרונות יוצאי דופן ועוד ,לא רק לחבר בתי ספר באותו מגזר אלא גם בין בתי ספר וגם בין מגזרים, כדי שיהיה גם חיבור בין מגזרים ופחות נשנא את המגזר השני ונלמד יותר לאהוב אותו.
אני את דבריי סיימתי עכשיו זה תלוי בכם תשתפו אחרים כדי שאנחנו ביחד נוכל ליצור שינוי שכולנו רוצים אותו.