בעיית הדואר בישראל

מספר חתימות
6 |
|
70 | |
שלום לכולם,
אנו תלמידות י"ב מתיכון בן-צבי בקריית אונו ומטעם הפרויקט שלנו באזרחות חקרנו את בעיית הדואר בישראל. במדינת ישראל, בשנים האחרונות, יורדת איכות שירות הדואר בהגעת מכתבים בזמן ליעדם, הגעת חבילות במצב פגום או אי הגעתן בכלל, זמני המתנה ארוכים מאוד בסניפים ושירות לא אדיב מצד פקידי הדואר למרות הניסיון לשפר את ההתנהלות בסניפים ברחבי הארץ והניסיון לשים סוף לכשלים בשירות. בניגוד לזכות לקניין שאומרת כי לכל אדם יש את הזכות להיות בעל רכוש ולשמור על רכוש זה ברשותו ללא חשש שיילקח ממנו ללא אישורו או הסכמתו, צרכנים רבים עדיין מתלוננים על הגעת חבילות במצב פגום או באיחור, עיכובים בהעברת דואר, זמני המתנה ארוכים מאוד בסניפים ושירות לא אדיב מצד פקידי הדואר. כמו כן, בניגוד לעקרון שלטון החוק האומר כי הכלל צריך להיות כפוף לחוק ומטרת החוק היא להבטיח את זכויות האזרח, חברת דואר ישראל עוברת על סעיף בתקנון שלה שאומר שכל דברי הדואר צריכים להגיע לכל היעדים בארץ תוך 7 ימי עבודה. בנוסף לכל אלה, כאשר מנסים להתקשר לסניפי הדואר ולפנות אליהם בהתייחסות לסוגיות שונות, קשה למצוא את מספרי הטלפון וכאשר מוצאים אותם, לרוב הם מספרי פקס שמהצד השני של הקו אין מענה.
על כן, אנו מעוניינות להחתים אתכם במטרה להעלות מודעות, לשנות ולעצור את השירות הלקוי של דואר ישראל ואת זמן ההגעה הארוך והמוגזם.
בתודה, אליה לביא, מיכל נודלמן ושלומית וייס.