ביטול העלאת המס בלו על דלק

ביטול העלאת המס בלו על דלק

מספר חתימות

333
 
1,000,000  

 "מחירי הדלק יכולים לרדת מחר בבוקר"

במשק האנרגיה הישראלי אין רגע אחד של שקט. יום אחד הממשלה מעלה את המס שהיא גובה, ביום השני מוצאים גז טבעי, וביום השלישי כבר רבים איפה יעבור הצינור שמוביל אותו. ועוד לא דיברנו על מחירי הנפט בעולם, שרגע אחד שוברים שיאים וברגע שלאחריו מתרסקים לתהומות. ואיך אפשר בלי מילה על המכונית החשמלית, שאחרי שהיא כבשה את כותרות העיתונים, נותר לה רק לכבוש את הכבישים. 

אם יש סוגיה שיכולה להרגיז את כל העוסקים בענף היא הפיקוח על המחירים ואופן קביעתם, לצד המס הגבוה (המכונה "בלו") שגובה המדינה. רק ביולי האחרון הגיע מחיר ליטר בנזין 95 אוקטן לרמה של יותר מ־7 שקלים, וכמה חברות הייטק אף איימו להגביל את טווחי הנסיעה של העובדים. מאז נחתך מחיר חבית נפט בכמעט 50%, אולם מחיר הדלקים בישראל נשארו ברמה של 6.3 שקלים לליטר.

איך אפשר להסביר את המצב האבסורדי הזה?

אוהד מראני, מנכ"ל נתג"ז: "לטעמי, וכמי ששימש כמנכ"ל משרד האוצר, צריך לבטל את הפיקוח על המחירים לכל האורך. בכלכלה מודרנית, פיקוח על מחירים קיים רק במונופולים. גם עם הבלו אסור למדינה לשחק. מדיניות כלכלית נכונה מחייבת לקבוע מדיניות מס ולא לזגזג עם שיעור המס ביחס למחיר המוצר. לא הגיוני שיגבו מס גבוה כשמחיר הדלק יורד וכאשר המחיר עולה יפחיתו את שיעורו".

 

פוגל: "אנחנו גובי המס הכי גדולים של מדינת ישראל. כל תדלוק או רכישה של מוצרי דלק משלשלות לקופת המדינה מיליוני שקלים בשנה. באירופה גובים כסף ומעבירים למדינה את חלקה לאחר תקופה. בישראל, ברגע שאנחנו מוכרים אנחנו מחויבים להעביר את הכסף למדינה".

 

פוליקר: "בשנה האחרונה מחירי חבית הנפט ירדו מ־145 דולר ל־75 דולר, אבל מחירי התזקיקים נשארו קבועים וצריך לזכור שבקצה השני יש צרכן שמשלם את המחיר. במשרדי הממשלה השונים האשימו את חברות הדלק, אבל מדובר במסך עשן שנועד לסייע להעלאת הבלו בשנה האחרונה. ב־1 באוקטובר הוא יעלה שוב ומחירי הדלקים יתייקרו. האי־ירידה במחירי התזקיקים היא כל כולה מעשה ידיה של ממשלת ישראל. מחיר חבית נפט פעם עולה ופעם יורד, הדולר בקושי זז, אבל המס על הדלק עולה לאורך כל הדרך. מדובר בטרגדיה. יושבת ועדה שמפקחת על המחיר, אבל אין פה תחרות אמיתית כי אופן התמחור שקיים אצלנו לא מקובל באף מקום בעולם. כשאתה מתנהל מול יבואן אין לך כוח. אם ישנו את השיטה, מחירי הדלק יירדו מחר בבוקר".

 

יניב: "אנחנו גובי מסים שלא מקבלים כסף עבור עבודתם. היקף הבלו מאוד גבוה ובחלק מהמקרים מדובר בישראבלוף של ממש. הלכנו לבית משפט ואמרנו למדינה שההליך בלתי אפשרי: אנחנו לא גובי המסים! לפעמים מתרחש מצב שהוא בכלל אבסורדי, שבמסגרתו אני מעביר למדינה כסף מיד אחרי המכירה, והמדינה מחזירה חלק ממנו לנהגי המשאיות מכיוון שמדובר בהוצאה מוכרת וחלקם בכלל לא משלמים לי ונהנים פעמיים".

 

מראני: "קוראי \'כלכליסט\' עוד יזילו דמעה למשמע התיאורים שלכם..."

 

צד חלמאי נוסף קשור לאספקת הגז הטבעי. רק לאחרונה נקט המשרד להגנת הסביבה צעדים משפטיים נגד בתי הזיקוק בחיפה בגלל זיהום האוויר. מהצד השני, אותה ממשלה מושכת במשך חודשים את ההחלטה על פיצוי בעלי האדמות באזור דליית אל־כרמל, שבשטחם אמור לעבור צינור הגז הטבעי. עובדה זו מעכבת את אספקת הגז וגורמת לבתי הזיקוק להמשיך ולהשתמש בדלק המזהם.

אם גם לכם נמאס מהמחיר המטורף של הדלק אז קדימה לחתום.. המטרה להגיע למיליון שאיתם נלך לממשלה ונעשה רעש גדול. מצורף פה קישור וב והסבר מלא על אופן המיסוי במדינה וההבדל ביננו לשאר העולם

www.knesset.gov.il/mmm/data/docs/m01454.doc

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו

ציר הזמן של העצומה

30/01/2011
העצומה השיגה 100 חתימות!
26/12/2010
העצומה נפתחה