קורס מלכים

אין תמונה

מספר חתימות

38
 
50  
פורסם בתאריך: 01/06/2020
 

שלום רב.

אנו הסטודנטים בחוג למקרא פונים בנוגע לקורס ״מלכים״ המועבר ע״י ד״ר גלי דינור, ראשת החוג למקרא במכללה, וברצוננו להפנות את תשומת ליבכם להתנהלות הקורס בימים אלו. מדובר בקורס כפול שבעבר חולק לשני קורסים נפרדים (קורס מלכים א׳ וקורס מלכים ב׳). השנה הוחלט על איחוד הקורסים לקורס אחד וקיומו כשיעור כפול. עקב כך, מדובר בקורס אינטנסיבי וגדוש בחומרי למידה. בנוסף, בסוף הקורס מתקיימת בחינה אחת (ולא שתיים כבעבר) על כל החומר שהועבר בשני הקורסים. כאמור, מאז הושבתו הלימודים במכללה עקב מגיפת הקורונה, היה עלינו ללמוד את החומר של הקורס באופן עצמאי. תחילה פנינו בבקשה לקיומם של שיעורים ב״זום״, אולם ד״ר גלי דינור מסרה שהקורס לא יצלח במתכונת זו, ובמקום זאת החלה בשליחת חומרי למידה כתובים.חשוב לנו להבהיר כי על אף שליחת החומרים והערכתנו הרבה לכך, כמות החומרים שנשלחת אינה סבירה כלל לקיומה של בחינה מסכמת אחת עם כמות של חומר המתאימה לשני קורסים נפרדים ו/או לשתי בחינות.כמו כן, מדי שבועיים אנו מקבלים שאלות לתרגול ולהגשה, שמצד אחד נועדו לסייע לנו לעבור את הקורס ואת הבחינה הסופית, אך מצד שני הטילו עלינו עומס רב, שוודאי לא היה קורה במציאות שגרתית של למידה במכללה. אנו פונים כדי לציין עובדות אלו וכדי להדגיש שכמות החומר בקורס איננה מאפשרת מעבר תקין של הבחינה. יש לציין כי עדיין נדרש מאיתנו ללמוד את החומר באופן עצמאי, ועוד אנו מתמודדים עם מטלות ומענה על שאלות באופן שוטף ללא קבלת משוב שדרכו נדע אם השבנו עליהן נכון. וחשוב יותר מכך - החומר לא כולל רק את סיכומי ההרצאה של המרצה, אלא שבתוך החומר עצמו ישנן הפניות לחומרים נוספים באמצעות קישורים אינטרנטיים, ישנו חומר סרוק נוסף ואף מאמרים רבים שהתבקשנו לקרוא לאורך הקורס. שוב ראוי לציין כי כמות החומר לא הייתה מגיעה למספר כה רב של דפי למידה במציאות בה היינו יושבים בכיתת הלימוד במכללה ומסכמים את החומר בעצמנו. גם אז, לא היינו נדרשים להגיש מטלות שוטפות, וניגשים אך ורק לבחינה כשהחומר המסוכם, בהתאם למספר השיעורים שהיו צריכים להתקיים בפועל, נמצא בידינו. אנו סבורים כי יש מקום להקל עלינו לאור העובדה שהקורס לא התקיים במתכונת הרגילה, וכי כל המצב הזה נכפה עלינו. כולנו מורים בפועל ומחנכים עד לחודש יולי, נדרשים לסיים את כל הדרישות של התואר במקביל לקורס מלכים, וגם בהכנה של תעודות סוף שנה לתלמידים, וכמובן ההתמודדות עם מערכת החינוך בתנאים החדשים בשנה הראשונה שלנו במערכת. התסכול הוא רב, וכך גם העומס. נשמח לבחינה של מצוקתנו, ולבדיקה מה ניתן לעשות עבורנו? האם ניתן להפחית בכמות החומר לבחינה הסופית ולמקד אותנו לקראתה? שכן בכל זאת יהיה עלינו לקרוא את כל החומר מההתחלה לקראת מועד הבחינה. ואף אם ניתן, אולי להמיר את הבחינה במטלת בית סופית בהרכב של כמה סטודנטים. אנו סבורים כי מטלת בית תאפשר לנו להתמקד יותר בלמידה, ולהעמיק בה מתוך רצון ומחשבה. ואילו מבחן בעל חומר רב בתקופה כה לחוצה זו יאלץ אותנו לנסות ולשנן כמה שיותר חומר, ואף לחוש כישלון בתהליך הלמידה וההערכה.נוסיף ונציין כי פנינו מספר פעמים לד״ר גלי דינור, בדרכים מכבדות, אך חוץ מהעלאת חומרים שוטפים, עמוסים וגדושים, לא נענינו בחיוב לבקשותינו.

חשוב לציין כי פנייתנו לדיקן ולגורמים הראשיים במכללה נעשית תוך תחושת תסכול רבה ולאור חוסר ההיענות לבקשותינו ולקשיינו עד כה. ראוי לציין כי כבר פנינו בעבר לדיקן בנוגע להתנהלות הקורס, אך חוץ מהעלאת חומרי הלמידה השוטפים, לא קיבלנו שום הקלה בתהליך הלמידה בקורס.

נודה מאוד לסיוע בנושא הנ״ל,הסטודנטים והסטודנטיות בקורס מלכים.

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו