לאסור על חברות הביטוח במינוי שמאי מטעמם

אין תמונה

מספר חתימות

47
 
500,000  
פורסם בתאריך: 08/03/2011
 

מבוא לעצומה: מטרותיו בהכנת עצומה זאת בכדי להפעיל לחץ רב על שר התחבורה והיועץ המשפטי לכנסת ישראל בכדי לחוקק חוק שמאי רכב בעלי רישיון משרד התחבורה כשמאים אובייקטיבים תוך איסור והנחיות ברורות לכל חברות ביטוח להעסיק, להשפיע  ו/או להתקשר בדרך זו או אחרת עם שמאים, ובכך נבטל את רשימות שמאי הבית ו/או רשימות שמאים מטעם חברות הביטוח.במקרה תאונה והמכונית ניזוקה, חברות הביטוח יערימו קשיים ויעשו ככל שביכולתם לא לשלם את המגיע לכם תוך הטמנת מלכודות מתוחכמות ומינוי שמאי מרשימת השמאים של חברת הביטוח בכדי לשמור על האינטרס של חברות הביטוח.מכאן נציין את העובדה כי קיימת חובה חוזית בין המבוטח לבין חברת הביטוח המחייבת את חברת הביטוח להשיב את המצב לקדמותו טרם קרות מקרה ביטוח.אבל,.. בין הנכתב בחוזה ביטוח לבין פעולת חברות הביטוח ישנו פער תהומי, האינטרס של חברת הביטוח הוא לחסוך בעלויות והיא תעשה ככל שביכולתה לשלם כמה שפחות.במקרה של תאונה ואנו מדווחים לסוכן ו/או לחברת הביטוח על קרות מקרה, נאלץ המבוטח לעבור מספר ייסורים בהתנהלותו מול סוכן ו/או חברת הביטוח לאור העובדה שאינו מכיר את החוק.בהתקשרות לחברת הביטוח מתקבלות מסרים שבלונים על פי נהלי חברת הביטוח תוך שמירה על אינטרסיה.שמאי רכב הינו הסמכות המקצועית היחידה מטעם משרד התחבורה אשר תפקידו להעריך כל נזק שנגרם לרכבכם כתוצאה מתאונה או ממקרה ביטוח, מחובתו של שמאי הרכב להיות הגון ומקצועי כי על סמך חוות דעתו המיומנת מעריך את הנזק שנגרם לרכב שלך.אחרי שהבנו מה תפקידו של שמאי הרכב אנו מתקדמים לתעלוליהם של חברות הביטוח... ונשאל את עצמינו כמה שאלות.

  1. כמה מכם התמודדו רבות ועמלו קשה מול חברות הביטוח על החזר כספי כתוצאה ממקרה ביטוח ?
  2. האם השמאי מטעם חברת הביטוח באמת רוצה בטובתכם ?  
  3. האם שמאי הרכב מטעם חברת הביטוח שומר על האינטרס שלנו או על האינטרס של חברת הביטוח.
  4. האם כדאי למבוטח לבחור שמאי בלתי תלוי שאינו מרשימת השמאים של חברות הביטוח ?

אז זהו.. אלו הן שאלות פתוחות לכל פונה בתביעה לחברת הביטוח אחת לכמה שנים.מה עוד, חברות הביטוח מנצלות את העובדה של חוסר ידע ותמימותו של בעל הרכב  כאשר בסופו של יום נלקחת בחשבון כי תביעת ביטוח ו/או תאונה נגרמת אחת לכמה שנים ואותו בעל אינו בקיא בזכויותיו.עוד נדגיש כי אותו מבוטח (באופן פסיכולוגי) אינו מעוניין להתעסק את תביעת הביטוח ורוצה כמה שיותר מהר לשכוח מהאירוע הנורא, ולכן נכנס כאן מומנט הוויתור מצידו של בעל הרכב כאשר בסופו של יום חברת הביטוח הצליחה לשמור על אינטרסיה וכספיה.מכאן נדגיש כי על פי חוק חל איסור מוחלט לחברות הביטוח למנות שמאי רכב מטעמם, זכותו של בעל/ת הרכב ו/או מבוטח/ת למנות שמאי רכב בעל רישיון משרד התחבורה אשר יעניק לכם טיפול אישי ואובייקטיבי תוך הערכת נזקים באופן מקצועי בכל הקשור בתאונות ברכב. לעניין העצומה: לאור האמור לעיל, הוגשו פניות לבגצ בעניין זה, בגצ החליט להוציא צו, אבל חברות הביטוח עושות ככל שביכולתם להקשות על המבוטחים תוך קבלת מסרים מחברת הביטוח כי : במידה ולא ימונה שמאי מטעמה יש סיכוי גדול וסביר כי לא תאשר את התביעה.במקביל שמאי הרכב מטעם חברות הביטוח חייבים ליישם את ההנחיות, הנהלים וההוראות של חברת הביטוח, שמאי שלא יעשה זאת ימצא את עצמו מחוץ לרשימה.מה יוצא מכך ? אותם שמאים ישמרו על האינטרס של חברות הביטוח משום שפרנסתם תלויה בחסדיהם של חברות הביטוח.סיכום:מטרותיו בהכנת עצומה זאת בכדי להפעיל לחץ רב על שר התחבורה והיועץ המשפטי לכנסת ישראל בכדי לחוקק חוק שמאי רכב בעלי רישיון משרד התחבורה כשמאים אובייקטיבים תוך איסור והנחיות ברורות לכל חברות ביטוח להעסיק, להשפיע  ו/או להתקשר בדרך זו או אחרת עם שמאים, ובכך נבטל את רשימות שמאי הבית ו/או רשימות שמאים מטעם חברות הביטוח.

ועכשיו תורכם לחתום למלא את העצומה במטרה להביא למימוש זכויותינו בחברות הביטוח.

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו