Cancel Multi Choice Physics Exams At BarIlan Unit
מספר חתימות
2 |
|
250 | |
*English Bellow*
אנו פונים לסטודנטים וסטודנטיות לתואר ראשון ושני בפיזיקה באוניברסיטת בר-אילן לחתום על עצומה זו, הקוראת לבטל את השימוש במבחנים אמריקאים בקורסי הפיזיקה באוני' בר אילן.
הסיבות לכך:
- הערכת כישורים מוטעית: מבחנים אמריקאים אינם משקפים נאמנה את היכולות האמיתיות של הסטודנטים. שגיאה קטנה בחישוב עשויה להוביל לתשובה שגויה, שלא משקפת נכון את הבנת החומר.
-
למידה לקויה ושטחית: השימוש במבחנים האמריקאים גורם לרבים מאיתנו להתרכז באסטרטגיות פתרון שעניינן בחירה מהירה בתשובות ושינון של שאלות ממבחני עבר ותרגילי בית, ולא בהבנת העקרונות הפיזיקליים והמתמטיים שעליהם מתבסס הקורס. הדבר פוגע בתהליכי הלמידה לטווח הארוך.
-
תסכול ואי שביעות רצון: הפורמט של מבחנים אמריקאים יוצר תסכול ואי שביעות רצון בקרב סטודנטים רבים, שמרגישים ששיטת הבחינה אינה מאפשרת להם להציג את הידע שלהם בצורה מיטבית.
אנו מאמינים כי מעבר למבחנים פתוחים, שבהם ניתן יהיה להראות תהליכי חשיבה, פתרון בעיות ויכולת הסקת מסקנות, יתרום משמעותית לאיכות הלמידה והשקפת ההבנה האמיתית שלנו בציון הקורס.
We are addressing undergraduate and graduate students in physics at Bar-Ilan University to sign this petition, calling for the cancellation of the use of multiple-choice exams in the physics courses at Bar-Ilan University.
The reasons are as follows:
Misjudgment of skills: Multiple-choice exams do not accurately reflect students' true abilities. A small calculation error may lead to a wrong answer that does not properly represent the understanding of the material.
Poor and superficial learning: The use of multiple-choice exams causes many of us to focus on quick-answer strategies and memorizing questions from past exams and homework assignments, rather than understanding the physical and mathematical principles on which the course is based. This harms long-term learning processes.
Frustration and dissatisfaction: The format of multiple-choice exams creates frustration and dissatisfaction among many students, who feel that the exam method does not allow them to demonstrate their knowledge in an optimal way.
We believe that switching to open exams, where one can show their thought processes, problem-solving skills, and ability to draw conclusions, will significantly contribute to the quality of learning and reflect our true understanding in the course grade.