תחבורה ציבורית במרחב הכפרי
מספר חתימות
13 |
|
1,000 | |
פורסם בתאריך: 01/03/2014
הנדון: תחבורה ציבורית במרחב הכפרילכבוד:שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ישראל כ"ץ.סגנית שר התחבורה והבטיחות בדרכים, ציפי חוטובלי.התחבורה הציבורית במרחב הכפרי ובפריפריה אינה מספקת כלל את תושבי האזור. ישנם מושבים ויישובים קטנים אשר אין בהם כלל תחבורה ציבורית, במושבים או ביישובים שיש תחבורה הציבורית היא אינה מספקת את צרכי הציבור (מעט מאוד קווים, תדירות קווים נמוכה, ביטול קווים ללא הודעות מוקדמות). הבעיה הגדולה ביותר היא שבמושבים שאכן יש תחבורה ציבורית (אפילו אם היא דלה) תחנת העליה נמצאת בדרך כלל בכניסה למושב, הכניסה למושב בדרך כלל כ1.5-4 ק"מ ממרכז המושב. החוסר בתחבורה הציבורית גורמת לכך שלכל משפחה במרחב הכפרי יש 2-3 מכוניות, אנשים אינם יכולים להגיע לעבודה או לכל מקום אחר ללא רכב פרטי. הנוער אינו יכול לצאת מהמושבים ללא העזרות בהורים או ברכבי ההורים. הנוער מפתח תרבות "תפיסת טרמפים" מכיוון שאין להם דרך אחרת להגיע לחברים ממושבים אחרים. תחבורה ציבורית היא זכות שמגיעה לכל אזרח במדינה, התושבים בפריפריה אינם מקבלים זכות זו אשר מגיעה להם. ההתעלמות מצד חברות האוטובוסים כלפי התושבים נובעת מכך שהפעלת מערכת קווי אוטובוס רחבה אינה רווחית לחברות האוטובוסים, אך התעלמות זו גורמת להרגשת קיפוח מצד התושבים ומפרה את הזכות לשויון של תושבים המרחב הכפרי.אנו, תושבי המרחב הכפרי דורשים תחבורה ציבורית באזורנו ברמה ובתדירות מספקת. איננו מסכימים שהנוער ימשיך "לתפוס טרמפים" ולסכן את חייו, אנו רוצים להיות יכולים להגיע לעבודה או לצאת לקניות בלי להיות תלויים ולשלם את ההוצאות של רכב פרטי ואנו רוצים את הזכויות שמגיעות לנו כתושבים עובדים ומשלמי מיסים במדינה.בכבוד רב,תושבי המרחב הכפרי במדינת ישראל.