נגד המסחר האלקטרוני
מספר חתימות
18 |
|
20 | |
המסחר האלקטרוני : מדברים רבות על המסחר האלקטרוני והגדרות רבות ניתנו לו. לפי הגדרתנו, "מסחר אלקטרוני" עניינו ביצוע עסקאות באמצעות האינטרנט, להעברת מוצרים ושירותים תמורת תשלום, בין עסקים לצרכנים ובין עסקים בינם לבין עצמם.השימוש במסחר האלקטרוני נמצא במגמה ברורה של עלייה. ההתקדמות הטכנולוגית המרחיבה את מעגל הצרכנים הנגישים לרשת האינטרנט, הגידול בכמות ובמגוון של המוצרים והשירותים המוצעים, הקלות היחסית בהליכי הרכישה יחד עם היכולת להשוות בפשטות בין מוצרים ושירותים יהפכו, ללא כל ספק, את המסחר האלקטרוני לאחד מאמצעי המסחר המרכזיים בשנים הקרובות.עם זאת, טרם הפך המסחר האלקטרוני לכלי יום יומי לכלל ציבור הצרכנים.הססנות הצרכנים, בישראל, בהתייחסותם למסחר האלקטרוני, נובעת ממספר סיבות הקשורות:לאמינות המידע, מקורו ועדכניותו.לדרך העברת התשלומים ולאמצעי התשלום.לאפשרות פיצוי או תיקון מוצר פגום הנרכש בדרך של סחר אלקטרוני.למחסור במנגנונים יעילים לפתרון סכסוכים.לקיומו של פוטנציאל להונאה.להגנת הפרטיות ולאבטחת המידע.למבנה ההסכם בין הצדדים וצורתו.צרכן המבצע עסקה בדרך של מסחר אלקטרוני מצפה כי תובטח לו לפחות אותה מידה של ביטחון והגנה, הניתנת לו בעסקאות הרגילות .נכון להיום לא תמיד זה המצב הואיל ולעסקה האלקטרונית מאפיינים נוספים המקשים על מתן אותה המידה של הגנה, כגון היותה של העסקה חוצת גבולות, או הקושי הקיים בזיהוי אמין של הצדדים לעסקה.ראינו לנכון לידע את ציבור הצרכנים בבעיות ובסיכונים הקיימים בביצוע עסקה באמצעות המסחר האלקטרוני ולתת מספר עצות ממה להיזהר ולמה לשים לב, כדי להימנע מסיכונים מיותרים בעת מימוש הפוטנציאל הגלום בדרך זו של ביצוע עסקה. אנו נתייחס רק לעסקאות שבין עסקים לצרכנים(B2C) וגם נציג בקצרה את הכלים המשפטיים המסייעים להגנת הצרכן המבצע עסקאות דרך המסחר האלקטרוני.הדברים המובאים להלן אינם בהכרח ייחודיים למסחר האלקטרוני אלא הם יפים מעיקרם גם לכל רכישת מוצר או שירות בעולם האמיתי בדרך של מכר מרחוק.
הצטרפו לעצומה זו על מנת לפתור את הבעיה .