מדיוניות החזרת מוצרים

מספר חתימות
10 |
|
10,000 | |
כיום, ברוב בתי העסק בארץ, מדיניות החזרת המוצרים היא כזו , שבמידה וקנית דבר מה ואינך מרוצה ממנו, או לחלופין גילית בביתך כי הוא, החנויות אינן מאפשרות החזר כספי עבור המוצר, אלא מאלצות אותך לבחור מוצר חדש מההיצע של החנות. במידה ולא מצאת דבר שאתה מעוניין בו, ניתנת לך האופציה לקבל זיכוי בגובה המוצר שקנית- כלומר, ברגע שהחלטת לקנות מוצר מסוים, אתה כבול לעד בעסקה עם בעל העסק, שלא מאפשר לך לבטל את עסקה זו ולקבל את כספך בחזרה, גם כאשר אינך מרוצה מהמוצר שקנית.מדיניות זו היא בעייתית ביותר, מכוון שהיא מעמידה את הקונה בעמדת נחיתות מול בעל העסק, מרגע הקנייה.מסתבר, שגם חברי הכנסת בארץ הסכימו עם בעיתיות זו, והחליטו לנסות ולשנות את המצב:בשנת 2005 עברה הצעת חוק בכנסת לפיה את מדיניות החזרת המוצרים של בתי העסק,לא תקבע על ידי בית העסק עצמו, אלא, תיקבע מדיניות אחידה לכל בתי העסק בארץ, שתכלול בתוכה את האפשרות של הקונה לקבל חזרה את כספו, במידה וזהו רצונו.על מנת שהצעת חוק זו אכן תצא לפועל, הוטל על שר התמ"ת(אז אהוד אולמרט) לכתוב תקנות ברוח הצעת החוק. חקרנו את הנושא, ומשרד התמ"ת טוען כי התקנות מתגבשות ברגעים אלה, אך כבר 5 שנים עברו, ודבר לא קרה. הצעת החוק, שעברה לפני כ-5 שנים עדיין לא מומשה- האם נשתוק?האם נתעלם מכך שהרשות המבצעת מזלזלת, ומתעלמת מהחלטות הכנסת, ובכך מפרה את אחד מיסודות הדמוקרטיה?אנו קוראים לכם לחתום על העצומה, ובכך לנסות לגרום לשר התמ"ת לעשות את המוטל עליו, על מנת שנפסיק להיות עמדת נחיתות אל מול בתי העסק בארץ