תמיכה בהצעת חוק המסדירה את הרכיבה ומגבירה את הבטיחות בדרכים

תמיכה בהצעת חוק המסדירה את הרכיבה ומגבירה את הבטיחות בדרכים

מספר חתימות

329
 
1,000  

ברוב המוחלט של ערי ישראל, אין תשתיות בטוחות לרכיבה. מציאות זו מובילה  מאות אלפי רוכבים* לבחור מדי יום בין רכיבה על הכביש בין הרכבים הממונעים תוך סיכון חייהם,  או ברכיבה על מדרכה וסיכון הולכי הרגל (וגם חיי הרוכבים עצמם).

התקציבים המוקצים על ידי המדינה לפיתוח תשתיות לרכיבה בערים ממומשים בצורה חלקית על ידי העיריות ואף מבקר המדינה הצביע על כך בדו"ח האחרון. גם פרויקט אוטוסטרדות האופניים המתוקצב בהיקף של מאות מיליוני שקלים אינו ממריץ את מרבית הרשויות במטרופולין לסלול שבילי אופניים מזינים.

החוק היבש המחייב רוכבים לרכב על הכביש, כשאין שביל אופניים (בדרך כלל אין), נאכף בשנה האחרונה באינטנסיביות. עשרות אלפי דוחות שחולקו אינם תחליף ליצירת תשתית בטוחה ואת הגידול במספר הרוכבים הנפגעים בתאונות דרכים בכביש, יש לעצור.

לאחר הבחירות יעלו להצבעה שוב  הצעות חוק המייצרות תשתית של שבילי אופניים מופרדים מתנועת הולכי הרגל, ומגבירה את בטיחותם של הרוכבים בכביש. 

אישור הצעות החוק יאפשר לרבים מאזרחי ישראל להתנייד באופניים  ובכך:

  • לתרום לבטיחותם של כל משתמשי הדרך: הולכי רגל, רוכבים ונהגים.
  • להקטין את הוצאות הממשלה על תחבורה (עלויות התשתית לרכיבה זניחות בהשוואה לכל פרויקט תחבורתי אחר).
  • להטמיע פעילות גופנית בשגרת היום ובכך לתרום לבריאות הציבור ולהקטנת הוצאות הממשלה לבריאות.
  • לתרום להפחתת יוקר המחייה למשקי הבית (דלק, תחזוקה, חניה).
  • לייצר אמצעי משלים הכרחי לתחבורה הציבורית ומתן פתרון ל"קילומטר האחרון" מתחנת הרכבת/האוטובוס.
  • להקל על הגודש ומצוקת החניה ממנה סובלים נהגים רבים והמשק כולו
  • לצרף  את מדינת ישראל לרשימת המדינות הפועלות לקידום תחבורת אופניים ולשיפור איכות החיים והסביבה של כולנו.

אנחנו קוראים לכם לתמוך בהצעות חוק אלו.

*על פי הערכות משרד התחבורה הצטרפו בשנים האחרונות מעל 300,000 רוכבי אופניים חשמליים למאות אלפי רוכבי האופניים הרגילים המדוושים מדי יום לעבודה וללימודים

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו

ציר הזמן של העצומה

20/12/2018
העצומה השיגה 100 חתימות!
15/12/2018
העצומה השיגה 50 חתימות!
11/12/2018
העצומה נפתחה