רמת גנים דורשים שבילי אופניים

מספר חתימות
6 |
|
3,000 | |
רמת גנים דורשים שבילי אופניים! הצטרפו לעצומה.
בשבוע שעבר נהרג בתאונת דרכים ברחוב הירדן ברמת גן אוריאל מלכה ז"ל, תושב רמת גן בן 15 במותו, עת רכב בכביש על אופניים חשמליים ונפגע ממערבל בטון. מנתוני הרשות הלאומית לבטיחות בדרכים עולה שמתחילת שנת 2018 נהרגו שישה רוכבי אופניים חשמליים בתאונות דרכים, זאת לעומת שבעה רוכבים שנהרגו בכל שנת 2017.
נתון זה קשור קשר ישיר להחלטה שהתקבלה להוריד את רוכבי האופניים החשמליים לכבישים עקב ריבוי תאונות עם הולכי רגל על המדרכות ע"י חקיקת חוק בנושא ואכיפתו ומנגד היעדר סביבה בטיחותית לרוכבים בכביש. העיריות אוכפות את החוק ומטילות קנסות אבל לא דואגות לסלילת שבילי אופניים!
רבים מרוכבי האופניים החשמליים הם בני נוער שטרם למדו נהיגה, לא מכירים את התמרורים, אינם מודעים לחוקי התנועה ואינם כשירים לנהוג על הכביש. הבחירה באופניים החשמליים, לא רק ע"י בני נוער למרות הסיכון הברור, היא פועל יוצא של מחירם הזול, עומסי התנועה והמחסור בחנייה בגוש דן.
מקומם של רוכבי האופניים החשמליים אינו על המדרכות, אולם הוא גם אינו על הכביש הפתוח, אלא בשבילי אופניים. אחריותן של הרשויות ליצור עבורם ועבור רוכבי האופניים הרגילים סביבה בטיחותית!
בהתאם לנתונים שפורסמו, נכון להיום נסללים ברמת גן כ- 8 ק"מ של שבילי אופניים מתוך 50 ק"מ המתוכננים להיסלל. כל הרחובות הראשיים ברמת גן נטולי שבילי אופניים והשבילים שנסללו עד כה אינם ממוקמים בצירי תנועה מרכזיים.
רק לצורך השוואה, בתל אביב השכנה קיימים כיום כ- 150 ק"מ של שבילי אופניים ומדי שנה נסללים שבילים חדשים. גם בפתח תקווה יש כיום 40 ק"מ של שבילי אופניים.
הגיע הזמן שעיריית רמת גן תעלה את סלילת שבילי האופניים לראש הרשימה ותקצה משאבים לסלילת שבילי אופניים, על מנת לשמור על בטיחות תושביה רוכבי האופניים הרגילים והחשמליים.
במקום לנסות להידמות לתל אביב בהקצאת תקציבים ל-"סובב רמת גן באופניים" על העירייה להקצות את התקציבים לסלילת שבילי אופניים.