בחינה וקורס - מחליף הרכיב הכמותי אביב תשפ״ד

אין תמונה

מספר חתימות

עד כה נאספו: 31 חתימות.
פורסם בתאריך: 11/05/2024
 

הנדון: ערעור על התהליך והמבחן הסופי של קורס "חלופה לרכיב הכמותי בפסיכומטרי" מחזור אביב ב' תשפ"ד

 

במהלך הקורס עצמו, כמו כן במהלך ביצוע המבחן הסופי, חשנו חברי המכינה במספר תקלות ובעיות אשר פגעו בהצלחתנו ומנעו מאיתנו לממש את יכולתנו בצורה המרבית והמיטבית הנדרשת. ריכזנו את כלל הדעות והתחושות במכתב זה, וחשוב לנו להדגיש שמדובר בטיעונים אשר הדעה רווחת כלפיהם מכלל משתתפי המכינה (אשר גם חתומים עליו ועל העצומה).

 

מהלך הקורס:

1. נלמד חומר חדש לגמרי פחות משבוע לפני המבחן. המבחן הסופי התקיים בתאריך 9/5 יום ה, ביום רביעי חמישי ושישי 1-3/5 שלפניו התקיימו שיעורים מלאים בהם נלמד חומר חדש לגמרי, אשר היווה חלק משמעותי במבחן הסופי. חשוב לציין שהשיעורים התנהלו יום אחר יום, מה שלא השאיר לנו הרבה זמן לתרגול ולשאילת שאלות בשיעור שלמחרת. לא נלמד חומר שהכרנו מהתיכון, או מהפסיכומטרי שעשינו, חומר חדש לגמרי.

זה מבהיל, זה מלחיץ וזה בעיקר מונע מלהתכונן באופן הגיוני למבחן. בכמה ימים האחרונים שנשארו לפני המבחן היה מצופה מאיתנו ללמוד נושא שלם חדש, לתרגל אותו, להספיק לתרגל במקביל גם נושאים אחרים שקצת נשכחו מתחילת הקורס, לעשות סימולציות ועוד להספיק לבצע חובות אחרות של חלקינו. חלוקת הזמן והשיעורים היתה פשוט לא מחושבת בצורה נכונה, מה שפגע ישירות ומשמעותית באופן הלמידה ובלחץ המנטלי לקראת המבחן (שמאוד מושפעים אחד מן השני באופן אוטומטי). חשוב לנו לציין, הטענה היא לא ישירה כלפי המרצה אשר לימד את החומר, הטענה שלנו היא כללית כלפי הסילבוס שנבנה, בו שבוע שלם של חופש בפסח (בו גם לא נתנו שום שיעורי בית נוספים לתרגול ופשוט נשארנו "באוויר"(ועומס מטורף פחות משבוע לפני המבחן.

 

2. א. טרם תחילתה של המכינה התפרסם לוז סופי למהלך תקין של הקורס, לאור זאת כלל משתתפי המכינה התאימו את לוח זמנם בהתאם לכך.

כבר בתחילתה של המכינה שיעורים התבטלו ללא הודעה מוקדמת, שיעורים שבהם כלל משתתפי המכינה עלו לקישור הזום והמרצה לא נכח. כתוצאה מכך, לוח הזמנים זז מספר פעמים. דבר שגרם למרבית ממשתתפי המכינה לפספס שיעורים קריטיים והכרחיים ללמידה, למידה רק מהקלטות הזום, למידה עצמאית בבית ובכך לפתוח פער בהבנת החומר.

ב. בתאריך 2.4 היה אמור להיות שיעור, אשר בוטל ואף תלמיד לא עודכן על כך. המתנו על הזום מעל לשעה, בתקווה שמתישהו יתחיל השיעור. השיעור לא קרה בסוף והוא נדחה למועד אחר. (לא היחיד שנדחה). התחושה היתה מתסכלת ואפילו קצת מזלזלת בזמן שלנו ובחשיבות השיעור. שוב נציין, האצבע לא מופנית כלפי המרצה ששיעורו בוטל, אנחנו בטוחים שזה מסיבה מוצדקת. התסכול נבע מחוסר התקשורת ועדכוננו בעניין.

ג. אחד השיעורים האחרונים בקורס בו נלמד חומר מאוד קריטי למבחן, חומר ממקבץ 2.2 (תכונות של יחסים) לא הוקלט, כמובן שמתמימות וחוסר תשומת לב. לתלמידים שלא התאפשר להם להיות נוכחים בזום בשיעור לא היה את היכולת להשלים את החומר. מצב כזה פוגע בקצב הלמידה ובוודאי בהבנה האמיתית של החומר הנלמד. קשה מאוד ללמד את עצמך חומר שמעולם לא פגשת בו. החומר המדובר היווה חלק נכבד במבחן, חוסר הבנה מלאה ועמוקה בנושא פוגעת בהצלחה במבחן.

 

# חשוב לנו להדגיש שהתחושה הכללית לקראת סוף הקורס היתה מרוץ נגד הזמן. בהספק בשיעורים, בהם החומר הועבר בצורה מאוד מהירה בתקווה להספיק את כל הסילבוס, ובאופן ההספק שלנו בשיעורי הבית בין שיעורים צמודים בשבוע האחרון לפני המבחן.

 

 

המבחן הסופי:

 

1. באחת השאלות במבחן, המרצה נכנס לכיתות להסביר את הדרישה בשאלה כיוון שהיא נוסחה בצורה מאוד מבלבלת. ישנו תלמיד אשר לא נכח בכיתה בזמן ההסבר (בדיוק התפנה), וכך פספס את האפשרות לצלוח בתרגיל בצורה שווה כמו כולם. מלבד זאת, אנו חושבים שנוסח התרגיל והעובדה שהתשובה השגויה נכחה בתשובות פגעה בשיקול דעתנו. תלמיד שידע לפתור את התרגיל בצורה נכונה, הגיע לx הנכון, וסה"כ לא הכפיל ב-2 (בשל חוסר ההבנה בדרישת התרגיל) טעה בתשובת התרגיל. פסילה של תשובה זו לא בודקת את הפעולה המתמטית שלנו, אלה את הבנת הנקרא, מה שלא אמור לעמוד למבחן במבחן במתמטיקה.

 

2. באחת משאלות הפונקציות היתה טעות כתיב, אשר מאוד בלבלה ויצרה קושי בפתרון התרגיל. נכתב בתרגיל "פונקציה אי" במקום "פונקציה אי זוגית". "פונקציה אי" היא אכן מושג בעולם המתמטיקה, לכן הכתיב יצר בלבול וגרם לנו לפסול תשובה לחינם.

 

#עניין נוסף שחשוב לנו לציין הוא ההתאמות למבחן. לא צוין/הוסבר לאף תלמיד בשום במה- לא בשיעורים, לא במייל, לא באתר הקורס כיצד ניתן להסדיר את ההתאמות להן חלק מהתלמידים זכאיים. תלמידים ניסו להגיש את ההתאמה, התהליך התעכב עקב חופשת פסח והמענה היה לוקה בחסר. המכינה לא הראתה נכונות ליידע שישנה אופציה להתאמות למבחן. בשורה תחתונה, תלמידים אשר זקוקים להארכת זמן ולהתאמות שונות לא קבלו מענה הולם והוזנחו. יתכן שציונם נפגע כתוצאה מכך.

 

 

נודה להתייחסות הולמת עבור מכתבינו זה, אשר מביע את תסכולנו ותחושותינו הקשות עקב התנהלות המכינה והמבחן הסופי.

תודה מראש שפיניתם מזמנכם לקרוא, מצפים ומקווים להבנה.

שנדע ימים טובים יותר, ובשורות טובות לכולם !

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו