שביל אופניים לאורך קו החוף של מדינת ישראל
מספר חתימות
401 |
|
30,000 | |
תחבורת אופניים בישראל היא אחד מאמצעי התחבורה בעלי שיעור ההתרחבות הגדולים בישראל המשמשת לצורכי יוממות לעבודה, ללימודים ולסידורים באופן יומיומי ותדיר.
עם זאת, נכון לשנת 2014 רק אחוזים בודדים מתוך כלל נסיעות היומיומות בישראל מבוצעות באופניים.
בשנים האחרונות קיימת עליה של מאות אחוזים במספר העובדים המשתמשים באופניים, וקורקינטים חשמליים לצורכי תחבורה לעבודה ולצרכים אחרים (קניות, סידורים, בילוי וספורט,תיירות) ובעיקר בערים שיש בהן שבילי אופניים.
נכון ל-2014 כ-20% מהעובדים והלומדים בתל אביב יפו, מעל 28 אלף איש, משתמשים באופניים באופן יומיומי כדי להגיע למקום העבודה לצבא וללימודים.
ערים נוספות כמו הרצליה, פתח תקווה, הוד השרון, אשדוד, נתניה וירושלים החלו בשנים האחרונות להכין תכנית אב לשבילי אופניים ולסלול שבילי אופניים.
בנוסף יתרום ויעלה את המודעות הסביבתית, מודעות ליתרונות הבריאותיים בנסיעה באופניים, עליה במחיר הדלק ורצון להימנע מפקקי תנועה ועלויות מחירי חנייה מופקעים.
מכורח הנסיבות הללו שביל לאורך קו החוף ייסיע לפיתוח ספורט האופניים הכלכלה והתיירות במדינה.
שיתוף פעולה בין הרשויות, המועצות תחת האשכולות בעיקר בפריפריה (למשל: אשכול גליל מערבי המונה 12 רשויות המועצות המהוות כוח חזק בצפון) ישפיעו על פיתוח שביל האופניים לאורך קו החוף.
עניין זה נוגע לכולנו ובמיוחד לדור הבא.
כותב העצומה מנהריה .
ציר הזמן של העצומה
- 28/09/2018
- העצומה השיגה 100 חתימות!
- 27/09/2018
- העצומה השיגה 50 חתימות!
- 27/09/2018
- העצומה נפתחה