השבט החדש
מספר חתימות
26 |
|
1,000 | |
פורסם בתאריך: 20/11/2012
לכל הקוראים היקריםקודם כל, במכתב הזה אני לא מתכוון להאשים אף אחד.ידוע שהשנה החליטה תנועת אריאל לשנות ולבחור לה שם ל\\\\\\"שבט החדש\\\\\\" משל עצמה,אחרי כמה שנים של התלבטויות.בחירה זו באה בעקבות כמה נסיבות לדוג\\\\\\\': לאריאל יש הוואי משל עצמה וכדו\\\\\\\'.תנועת אריאל טוענת שכאשר קומונריות של התנועה פנו במכתבים לתנועת בני עקיבא בבקשה לכלול נציג של התנועה בוועדת השמות שלהםוכך ליצור מצב שבו שני הצדדים מרוצים מהשם הנבחר, נתקלו בסירוב עיקש ואף מביש במקצת מבני עקיבא.קודם כל, למי שחושב שהפילוג בשמות השבטים החדשים ב-2 התנועות הוא נצרך או בסדר גמור,רציתי להביע את דעתי: זה הגיוני לגמרי שלכל תנועה יש סמל משלה, סיסמה משלה, הוואי משלה, הגדרות, כללים וסגנון משלה;אבל מדוע, פשוט מדוע, אי אפשר להשאיר חוט חיבור אחד בין 2 התנועות? הרי שנינו אותו ציבור (אמנם עם גישה שונה), ה\\\\\\\'פילוג\\\\\\\' כבר נוצר בהפרדה בין התנועות, אבל למה בישיבות מורים הם לא יכולים למצוא מכנה משותף חוץ מגיל ומקום עבודה?למה בשיחות חברים בישיבה ובאולפנה לא יכול להיות קשר פשוט כמו גיל, אולם יותר עמוק? למה כששואלים: באיזה שבט אתה, אתה וחבר שלך לא יכולים לענות בתשובה משותפת ומאוחדת?? הרי השם של השבט החדש אינו מסמל ערכים שונים, אינו רומז (בגלוי) על גישה שונה - זה קו חיבור פ-ש-ו-ט בין אחים עם גישות שונות, משהו באמת בולט שכל הרואה אומר: שניהם אחים ברורים! החיבור הזה קורה באמת (תשאלו חברים והורים) בזכות השם המשותף.ולכן, לעניות דעתי, אפשר להציע דבר כזה: אריאל תישאר עם אותו השם של השבט החדש של בני עקיבא (וזה לא סותר את הערכים ה\\\\\\\'שונים\\\\\\\'), אם בני עקיבא יאותו לבקשה לצרף את אריאל בוועדת השמות - לבחירת השם לשבט החדש.אני מבקש, מתחנן, שכל מי שקרא עד לשורה הזאת - שיחשוב קצת על זה, באמת - אין טעם בכלל לעשות את הנתק הזה, את עכירת היחסיםבין הסוגים השונים של הנערים בציבור שלנו, בבחינת:) :\\\\\\"יחד יחד, כ-ו-ל-ם קדושה לך ישלשו\\\\\\" - אריאל, בני עקיבא, (ועזרא...)ובכל מקרה, בהצלחה לכולנו בחודשי ארגון ובכל העשייה הברוכה!!!