מחזירים את מעבר החציה ופסי ההאטה בשדרות הראל!

מחזירים את מעבר החציה ופסי ההאטה בשדרות הראל!

מספר חתימות

274
 
500  

אנו קוראים למועצה המקומית מבשרת ציון, להשיב את מעבר החציה ופסי ההאטה שבוטלו בשדרות הראל!

  1. מעבר החציה משמש את תושבי השכונות שמסביב - נוף הרים, שכונה ב', מרכז הקליטה ושכונה א' וכן את כלל המשתמשים בשדרות הראל המבקשים לעבור מצד לצד.
  2. פסי ההאטה ומעבר החציה, נתנו עדיפות להולכי הרגל והאטו את מהירות הנסיעה בשדרות, כאשר בלעדיהם המהירות ואופן הנהיגה של חלק מהנהגים מביא לסיכון משתמשי הדרך כולם!
  3. בשל ביטול המעבר, נדרשים המעוניינים לעבור לצד השני של שדרות הראל לצעוד תוספת של כ- 400-500 מ'!
  4. ביטול המעבר מנוגד להנחיות המקצועיות לתכנון רחובות בערים - כ- 100-200 מ' בין מעברי חציה.
  5. מתוך חזון תכנית המתאר למבשרת - "חיבור אינטגרלי וקישוריות טובה בין חלקי היישוב"... "יצירת מערך קשרים למרחבים ציבוריים איכותיים בתוך ומחוץ ליישוב, המותאמים למנעד רחב של פעילויות וגילאים".
  6. מתוך הנחיות תכנית המתאר למבשרת - (הוראות להכנת תכניות מפורטות) - "תנתן העדפה להולכי רגל, לרוכבי אופניים ולתחבורה הציבורית".
  7. יצויין כי בעשור האחרון לא היו נפגעים בתאונות דרכים במעבר!
  8. ביטול המעבר מהווה פגיעה משמעותית באיכות חיינו ביישוב!

בעבור שכונת נוף הרים, המעבר חשוב באופן מיוחד - כפי שעולה ממכתב ועד השכונה למועצה ובנוסף, בעבור תושבי שכונה ב' והמבקרים בתחנת המשטרה ביישוב, המעבר איפשר שימוש בתחנות התחבורה הציבורית הסמוכות.

  1. המעבר חיבר את השכונה למרכז הקליטה, שכונה ב' ושכונה א' שבהם שירותים כדוגמת גני הילדים ומגרשי המשחקים הקרובים ביותר לשכונה והממוקמים בשכונה ב'.
  2. תחנות האוטובוס שנמצאות בחלקן הצפוני של שדרות הראל משרתות קווים רבים שבהם עושים שימוש תושבי השכונה והמקשרים בין השאר באופן המהיר והנוח ביותר למחלף הראל ולמחלף עין חמד – מרכזי התחבורה האיזוריים, למעוז ציון ולשכונת עין חמד וכן לירושלים והדסה עין-כרם (כדוגמת קווי 154, 155, 156, 484, 56, 54, 59, 55, 153). יצויין כי גם הקווים המשמעותיים והנוחים לכיוון ירושלים עוברים בצד הצפוני של השדרה ותושבים רבים נעזרים בהם בשעות הבוקר דווקא בכיוון היציאה המהיר שאינו כרוך בסיבובים ארוכים בשכונות היישוב.

מבשרת ציון יכולה ללמוד מנסיונן של ערים ברחבי העולם, שמעודדות את הולכי הרגל ומתחילות לדאוג לרווחתם. להלן ציטוט קצר ממאמר ארוך ("לוקחים את העיר ברגליים", "הארץ", 14.9.2017) - "במשך עשרות שנים מתכנני ערים ברחבי העולם התעלמו לחלוטין מנושא ההליכה ברגל בחוצות הערים. ואולם, בכל דרך שבוחרים להתנייד בהן, בשלב זה או אחר של היום אנחנו הופכים להולכי רגל.באחרונה עשו כמה ערים פריצת דרך משמעתית בכיוון: מתוכנית הכיכרות הציבוריות השאפתנית של ניו יורק ועד לסגירת כבישים מרכזיים בפריז והפיכתם למדרחוב."

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו

ציר הזמן של העצומה

04/11/2017
העצומה השיגה 100 חתימות!
03/11/2017
העצומה השיגה 50 חתימות!
03/11/2017
העצומה נפתחה