החלת חוק הגנת הצרכן על יחסי בנק - לקוח

החלת חוק הגנת הצרכן על יחסי בנק - לקוח

מספר חתימות

425
 
555  
  • עצומה - להחיל חוק הגנת הצרכן על יחסי בנק - לקוח    
  •      מטרה:
  • הוגנות ושקיפות ביחסי בנק - לקוח
  • פישוט בהליכי מיצוי זכויותיהם של לקוחות הבנקים
  • שיפור יציבות הפינננסית של משקי בית ועסקים קטנים  
  • שיפור מעמדם של לקוחות הבנקים - הגברת כוח הציבור 
  • שיפור באיכות השירות שמקבלים אנחנו - לקוחות הבנקים
  • איזון כוחות וסעדים בין הבנקים לבין לקוחות הבנקים, הציבור 
  • שיפור מעמדם של בעלי הלוואת משכנתא מול כוחם העצום של הבנקים = הגברת כוח הציבור         
  •        אמצעי:
  • ביטול ההחרגה של הבנקים מחוק הגנת הצרכן = החלת חוק הגנת הצרכן על יחסי בנק-לקוח 
  •  
  •   

ב-24.10.07 נכנס לתוקף תיקון מס' 21 לחוק הגנת הצרכן המאפשר לצרכן לתבוע עסק בשל הפרה של הוראות החוק המנויות בסעיף 31א . התיקון מאפשר לתבוע פיצוי ללא הוכחת נזק עד 10,000 ש"ח, ועד 50,000 ש"ח  אם מדובר בהפרה חוזרת או נמשכת. מטרת החוק החדש: לעודד צרכנים לפנות לבית המשפט ולעמוד על זכויותיהם תוך שיפור הכדאיות הכלכלית של הגשת תביעה משפטית נגד העוסק. במקביל - גם להעניש, לחנך ולהרתיע בתי עסק מפני הפרות המהוות עבירה פלילית.

  • לכל בוגר באוכלוסיה חשבון עו"ש/ חסכון/ הלוואה/ הלוואת משכנתא בבנק. כולנו - לקוחות בנקים  - ציבור צרכנים גדול שזכויותינו הקנייניות והמשפטיות נרמסות.
  • מדינה ששואפת להיות מדינת חוק לא יכולה לאפשר רמיסת זכויות גורפת של אזרחיה ה'רגילים' -  ציבור גדול - כפי שמתאפשר במערכת הבנקאות כיום, בלא שהלקוחות נהנים מן ההגנות שחוק הגנת הצרכן מעניק.  
  • הקפדה על הגינות ושקיפות ביחסים שבין נותני שירות לבין מקבלי שירות כמו ובין לווים למלווים כפי שבא לידי ביטוי ביחסי בנק - לקוח, תוך מתן סעד הולם לצרכן - לקוחות הבנקים - נדרשיםלקידום ערכים של חברה צודקת, ליציבות המשק, לרבות יציבות הבנקים ולסדר ציבורי תקין !  מציאות בה בנקים מקשים על האזרח הקטן במגוון אופנים, מבלי שחוק הצרכנות מגן עליו, תוך כדי כך שאותם הבנקים מוחקים לטייקונים סכומי חוב גדולים אינם ערובה ליציבות .

 

  • בעלי חשבונות בנק - כולנו, נמצאים בנחיתות קשה כשמנגד ניצב בנק שכן, איננו מוגנים כשאר הצרכנים מפני נותן הישרות - הבנק.
  • כל מי שנקלע לסכסוך עם בנק יודע כי קשה עד לבלתי אפשרי להשיג צדק וזאת בשל כוחם העצום של הבנקים הנובע, גם,  מן ההחרגה של הבנקים מחוק הגנת הצרכן.
  • נחיתות הציבור מול הבנקים באה לידי ביטוי ביתר שאת כאשר המדובר בסכסוך עם בנק כשבתווךדירת מגורים - כאשר על הדירה רובצת משכנתא. משפחות מצאו עצמן מפונות מבתיהן, נתונות לחסדי כונסי הנכסים - עו"ד מטעם הבנק ומחלקות הגביה של הבנקים. 
  • במציאות הנוכחית,  בלא ההגנות של חוק הגנת הצרכן, לקוחות בנקים מתקשים להגן על רכושם ועל זכויותהם; במיוד כשמדובר על  בעלי הלוואות משכנתא שניזוקו קשות בלא ההגנה שחוק הגנת הצרכן יתן ללווים.  נפגעי הבנקים ונפגעי בנקים למשכנתאות מתקשים לקבל צדק שלא לדבר על פיצוי כספי בגין הנזקים שנגרמו ע"י בנקים.  
  • יוצא שבלא החלת חוק בגנת הצרכן על יחסי בנק - לקוח המחוקק מפקיר את בעלי ההון ה'קטן',ציבור אזרחי המדינה, תוך תיעדוף פסול של הבנקים. לתיעדוף זה יש מחיר כבד אותו משלמים משקי הבית והעסקים הקטנים וכן, המשק הישראלי כולו. 

בנקים יכולים להרוויח ככל עסק  - בהגינות, מבלי לרמוס חוקים וזכויות אדם בסיסיות. על הממשלה ועל המחוקקים מוטלת הזכות והחובה להקדים החלת חוק הגנת הצרכן על יחסי בנק- לקוח.  חשוב ביותר, ליצור מכשירים ומנגנונים לאיזון בין כוחם העצום של הבנקים לבין זכויות  האזרח/הפרט.החלת חוק הגנת הצרכן על יחסי בנק לקוח טובה לציבור כולו - שכירים, עצמאים, עניים ועשירים!!!!

חובה להחיל חוק הגנת הצרכן על יחסי בנק לקוח, אין כל הצדקה להחרגת הבנקים מהחוק. בנקים - לא מעל לחוק!!!! 

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו

ציר הזמן של העצומה

23/06/2015
העצומה השיגה 100 חתימות!
14/08/2011
העצומה נפתחה