התנגדות לשינוי תב"ע ממרכז מסחרי למבנה מסחר+מגורים בשכונת ארגמן

אין תמונה

מספר חתימות

564
 
700  

התנגדות לשינוי תב"ע מבניין מסחר בן 2 קומות לבניין מסחר + מגורים בגובה 8-10 קומות   בגוש 3846 חלקה 221 מגרש 501 רחוב משה לרר 37 נס ציונה

אנו הח"מ מאשרים בחתימתנו את מכתב ההתנגדות המצורף אשר יוגש לועדה המחוזית .

לכבוד

הועדה המחוזית                                                

לתכנון ובניה

הנדון: התנגדות לשינוי תב"ע מבניין מסחר לבניין מסחר + מגורים במבנה מסחרי בגוש 3846

חלקה 221 מגרש 501 רחוב משה לרר 37 נס ציונה

אנו, תושבי שכונת ארגמן הח"מ (להלן: התושבים), מגישים בזאת התנגדות לבקשה להיתר הבניה שבנדון. להלן טענות המפרטות בתמציתיות את הסיבות להתנגדות, יחד עם זאת אנו שומרים לעצמנו את הזכות, להרחיב, להוסיף, ולהעלות טיעונים נוספים בפני הוועדה, בנוגע לנושאים התכנוניים, המשפטיים, ונוספים ככל שיידרש, וכל שיצטברו הממצאים בידינו, לקראת ובזמן הדיון בהתנגדויות.

הקדמה:

הבקשה לשינוי תב"ע שבנדון, מציעה בנייה המכילה שינויים מהותיים מתכנית בניין העיר החלה על המגרש שבהיתר. שינויים אלה, כלל לא הוזכרו טרם בניית שכונת ארגמן (להלן: שכונת ארגמן). אנו התושבים מוצאים כי, שינויים אלו המהווים שינוי עקרוני מתקנון, תשריט, נספחי הבינוי והתנועה שאושרו בוועדה המחוזית, חורגים באופן משמעותי מהתב"ע שנקבעה ועתידים לשנות את פני שכונת ארגמן. מכאן, אנו מתנגדים לבקשה.

השינוי המבוקש בנדון, כולל בקשה לשינוי מבנה המיועד לשתי קומות מסחר בלבד(!) והפיכתו למבנה בעל 8 קומות, ששתיים מתוכו מיועדות לקומות מסחר בעלות תקרה גבוהה, ו- 6 קומות נוספות ליחידות דיור למגורים, כך שלמעשה המבנה בגובהו הכולל יהיה זהה בגובהו לבניין בעל עשר קומות. תכנית זו בראש וראשונה חורגת מהתב"ע המקורית שאושרה, מצריכה עיצוב ותכנון מחדש של שכונת ארגמן והמרחב הציבורי, ושינוי הסדרי התנועה ברחובות הסמוכים. שינויים אלו בלתי אפשריים, שכן רוב המבנים בשכונה כבר בנויים ומיושבים, התשתית הציבורית בנויה ולא ניתנת לשינוי ואו הרחבה. לפיכך, הבקשה מהווה סטייה ניכרת מהתכנית המקורית ועל כן יש להיעתר להתנגדות התושבים.

כללי – רקע והיסטוריה תכנונית:

תב"ע השכונה נס - 121 (ראה נספח א') מנחה באופן חד משמעי בניית מבנים גבוהים ורחבים במעגל החיצוני של שכונת ארגמן ומבנים צרים ונמוכים במעגל בפנימי של שכונת ארגמן.התכנית המבוקשת מציעה בניית 2 מבנים גבוהים ורחבים במעגל הפנימי בכניסה לשכונה, אשר זרים באופן מוחלט למבנים הסמוכים וליסודות התכנון כפי שבאו לידי ביטוי בתב"ע יצוין כי, על פי התב"ע המקורית עתיד לקום מבנה מסחרי זהה וסימטרי למבנה המרכז המסחרי, המצוי בתהליכי בנייה מתקדמים וממוקם בסמוך לכיכר המרכזית הנמצאת בכניסה לשכונה.

ייחודיות זו ואופייה המיוחד של שכונת ארגמן שבאו לידי ביטוי בתכנונה, הם אלה שהביאו רוכשים רבים לרכוש דירתם במיטב כספם ומרצם, מתוך ידיעה כי, ידורו בשכונה בעלת אופי וצביון ייחודי המאפשר לדייריו ליהנות מנוף ומאוויר פתוח ומאיכות חיים גבוהה.

הנאת התושבים מן הנכס אותו רכשו ואזור הפארק המרכזי המאפיין את השכונה, תפגע באופן ישיר מן הצללה של אור השמש, שיגרם במידה ותאושר הבקשה לשינוי תוכנית דנן, מהפגיעה בצביון שכונת ארגמן, מן העומסים העתידים להיווצר על תשתיות החינוך והבריאות וממקומות החניה העתידיים בקרבת מגוריהם של הדיירים הנוכחיים בחלקה זה של שכונת ארגמן.

מצ"ב נספח א' – בינוי ועיצוב אדריכלי מנחה 1250 – ומהווה חלק בלתי נפרד ממכתב זה.

בראש ובראשונה נציין כי איננו מתנגדים להיצמד לתוכנית התב"ע המקורית, אלא, אנו מתנגדים להיתר הנדון, שכן הוא מבצע שינויים מהותיים, וחלקם אף מהווים סטייה ניכרת  מתכנית התב"ע, בנושאים הבאים והכל כפי שיפורט להלן:

  1. שימושי קרקע.
  2. הסדרי תנועה ותשתית בנויה
  3. הנחיות הבינוי והתאמתן לתב"ע המקורית ולצביון שכונת ארגמן
  4. הסתמכות התושבים ופגיעה באיכות חיים
  5. ירידת ערך משמעותית
  1. שימושי הקרקע

בהיצמד לתב"ע המקורית, ייעוד הקרקע הינו לבניית מרכז מסחרי הא ותו לא, בהתאם לבנייה של המרכז המסחרי מצידה הצפוני של הקרקע. בהיצמד לתכנון המקורי, בניית שני מבני מסחר בעלי שתי קומות אחד בצד הצפוני ואחד בצד הדרומי בסמוך אחד לשני (נספח א'), זהים בגודלם וצורתם ואינם פוגעים בצביון השכונתי. כל חריגה מתוכנית זו תהווה פגיעה חמורה מייעודה המקורי ושימוש הקרקע ותשנה את אופייה של שכונת ארגמן.

  1. הסדרי תנועה ותשתית בנויה

שכונת ארגמן בנויה באופן ייחודי: מעגל פנימי - בנייני בוטיק צרים בני 4-5 קומות ובהם רק 2 דירות בקומה ובמעגל החיצוני - בניינים רבי קומות (כפי שצוין לעיל). הגישה במעגל הפנימי וההתניידות בו מתאפשרים באמצעות כביש מעגלי אחד, חד סטרי ובעל נתיב אחד, שחניית רכבים מותרת בשני צידיו.המגרש הנדון ממוקם בכיכר הכניסה העמוסה של השכונה . בניית מרכז מסחרי נוסף ועשרות דירות נוספות תצריך חניון תת קרקעי ענק שהגישה אליו תהווה מפגע בטיחותי ותנועתי

מצ"ב נספח ב' – חוות דעת תחבורתית/בטיחותית – ומהווה חלק בלתי נפרד ממכתב זה.

  1. הנחיות הבינוי והתאמתן לתב"ע המקורית ולצביון שכונת ארגמן

הבניה לגובה בתוכנית שהופקדה לשינוי, תהווה חריגה בלתי סבירה והגיונית לצביון שנקבע מבעוד מועד בשכונת ארגמן. בנייתו של בניין המתנשא לגובה 8 קומות (המשתווה בגובהו לבניין בן 10 קומות), בלב ליבה של שכונת ארגמן, בניגוד לתכניות המקוריות יהיה חריג לבנייה הקיימת, יהווה פגיעה אנושה בנוף השכונה, יסתיר חלק משמעותי מהפארק הציבורי ויחסום את כיווני האוויר. דהיינו, הבניה לגובה עומדת בניגוד גמור לכללי תכנון בסיסיים ובודאי שאינה תואמת את המתאר המצוי כיום באזור זה באופן ספציפי.

  1. הסתמכות התושבים ופגיעה באיכות חיים

התושבים רכשו דירות בשכונת ארגמן מתוך הסתמכות וידיעה כי לה אופי ויופי ייחודיים, המכתיבים רמת חיים גבוה בשל ייחודיות הבנייה שלה. התושבים הסתמכו על התוכניות שהוצגו להם מבעוד מועד ושילמו ממיטב כספם לרכישת דירה בשכונה זו. לא בכדי מחירי הדירות בשכונה זו גבוהים מדירות הזהות בגודלן בשכונות אחרות.

כמו כן, אישור של בניית מבנה המתנשא לגובה 10 קומות בלב ליבה השל שכונת ארגמן, יחסום את זרימת האוויר מהחלל של הפארק הממוקם באמצע השכונה, יסתיר את האור ויאפיל על הפארק ועל הבניינים השוכנים בסמוך.

בנוסף לכל האמור לעיל, לא ניתן להתעלם מן העובדה כי הפגיעה בפרטיות כאן בלתי נתפסת. באם יינתן היתר, מדובר בבניין המתנשא לגובה רב, העתיד להיבנות בסמוך לבנייני מגורים קיימים, אשר לדייריו הובטח כי, בצד הפונה לפארק לא ייחסם הנוף ולא יבנה בניין שיסתיר להם את הקיים.

לאור כל האמור לעיל, אין חולק כי איכות חיי התושבים תיפגע באופן משמעותי וחריג. מדובר בפגיעה אנושה בזכויות התושבים, אשר תיגזל מהם האפשרות ליהנות מפרטיות השמורה לקומות העליונות בבניינים רבי קומות, עליה הייתה הסתמכות של ממש עת בחרו את שכונת ארגמן, המיקום וסוג הנכס שרכשו. רוצה לומר כי כלל דיירי הבניין יפגעו בשל הרעה בתנאים ובאיכות החיים, שלילת פרטיות וחסימת הנוף הפתוח.

  1. ירידת ערך משמעותית

למותר לציין את ההבדל הניכר בין מחיר דירה הפונה לפארק ציבורי לבין דירה הפונה לבניין נוסף אשר כולל חזית מסחרית. התרת בניית מבנה חריג בגובהו תביא לירידת ערך משמעותית של הדירות הקיימות, תפגע פגיעה חמורה בשווי הדירות הקיימות ואף בשכונה כולה.

יודגש כי במידה ותאושר התכנית כלל דיירי השכונה הנפגעים מהתכנית יממשו את זכותם לתביעת פיצויים על פי סעיף 197 לחוק התכנון והבניה, התשכ"ה -1965,

לסיכום:

לאור כל האמור לעיל, נבקש מהוועדה הנכבדה לדחות את התכנית על הסף, בשל הנימוקים שהוצגו במכתב זה, הליקויים התכנוניים, אי סבירותם, ובשל הפגיעה העתידית באיכות חיי תושבי שכונת ארגמן בכלל ושל תושבי הבניינים הסמוכים בפרט.

נודה על טיפולכם המסור והמיידי בעניין.

בכבוד רב,

תושבי שכונת ארגמן,

נס ציונה

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו

ציר הזמן של העצומה

21/01/2017
העצומה השיגה 500 חתימות!
20/01/2017
העצומה השיגה 100 חתימות!
20/01/2017
העצומה נפתחה