מצלמת גדרה- אכיפה או מסחטת כספים

מצלמת גדרה- אכיפה או מסחטת כספים

מספר חתימות

1,795
 
500  

עצומה זאת קוראת ל:

שר לבטחון פנים אמיר אוחנה,

שרת התחבורה מרת מירי רגב

מ"מ מפכ"ל משטרת ישראל  מוטי כהן

בטלו את הדוחות ממצלמה א-3 בכביש 40 גדרה והסדירו  שילוט ותמרור ברורים  בקטע כביש זה מצפון לדרום ומדרום לצפון.

בכביש 40 , ישנו קטע שעובר סמוך לעיר גדרה, קטע זה הוגדר ככביש עירוני למרות שמדובר בכביש ראשי של המדינה ושרובו 3 ק"מ , זהו כביש רחב דו נתיבי לכל כיוון,  עם שטח הפרדה.

למרות היותו כביש עירוני, לכל אורך ה 3 ק"מ אין ולו תמרור או שלט שיאמר לנהג שהינו נוסע בכביש עירוני, פרט לתמרור (שהיה גם עם מהירות 70 שהוסר) בכניסה הדרומית  ותמרור בכניסה הצפונית , כניסה לשטח בנוי.

בנוסף הוצבה מצלמת מהירות/רמזור בצומת הרצל/ויצמן ב10/2019.

עצם הסרתו של תמרור המהירות, חוסר שילוט ותמרור נוסף, מבנה הכביש העובדה כי קטע כביש זה עבר שינוי מהותי בשנתיים האחרונות ועוד..   גרמו לכך שמרבית הנהגים שנסעו בקטע זה או השתלבו אליו מאחד הכבישים הסמוכים היו בטוחים שמדובר בכביש בינעירוני וכך גם התאימו את מהירות נסיעתם בו (כ 80 קמ"ש).

לפני כחודשיים וחצי החליטה משטרת ישראל להפעיל/להוריד את רף המהירות במצלמה, והיא החלה לצלם גם רכבים שחלפו בצומת במהירות מעל 60 קמ"ש.

מאז הורדת הרף, כל יום מצולמים בצומת זה מאות נהגים שבטוחים שהם נוסעים על פי החוק, ומאז שהשינוי קיבלו אלפי ואולי אפילו עשרות אלפי נהגים דוח אחד או יותר.

משטרת ישראל טוענת כי שלחה מסרונים לנהגים אשר קיבלו דוחות רבים בכביש זה על מנת להזהיר אותם

  • רובם ככולם לא קיבלו.

יו"ר הרשות לבטיחות בדרכים בעבר אל"מ במיל גיורא רום, אמר שמדובר באכיפה לא יעילה, גם קודמו לתפקיד ד"ר יעקב שיינין אמר את אותם דברים. ולכן ההחלטה להמשיך באכיפה מסוג זה תמוהה. בעבר בכביש זה היו תאונות בקרבת התחנה המרכזית בגדרה בו היה מעבר חציה לא מרומזר. בעת ביצוע השינוי בכביש בוטל  מעבר החצייה הנ"ל ובוצעה הוספת רמזור לצורך מעברם הבטוח של הולכי הרגל. עם זאת בחרה המשטרה להציב את מצלמת המהירות בנקודת הקיצון – הצומת האחרונה שלאחר כ100 מטר ממנה חוזר הכביש למהירות של 90. בהתחבר נקודות אלה נדמה כי פעולת אכיפה זו נראית כמו ניסיון של המשטרה "לחפש את המטבע מתחת לפנס" במקום לנקוט בפעולות נכונות ויעילות יותר למנוע את התאונה הבאה.

אך אם בכל זאת, זאת הדרך שבחרה המשטרה,

אנו טוענים שמשטרת ישראל הייתה חייבת לבדוק קודם לביצוע החלטה זו אם קיים בקטע זה תמרור ושילוט ברורים שימנעו מהנהגים שומרי חוק לעבור עליו ורק לאחר מכן להתחיל באכיפה.

במקרא כתוב "לא תשים מכשול בעיני עיוור"  אין ספק שהושמו מספר מכשולים לנהגים שגרמו לקבלת אותם דוחות,

-  נהג חדש לא יסכן בידיעה את רישיונו שעמל רבות והוציא כספים כדי להשיגו,

-  נהג עם נקודות לא יעבור ביודעין במהירות אסורה ליד מצלמת מהירות מתוך ידיעה שהדבר יכול להביא לשלילה או לקורס נהיגה מונעת.

-  אמא חד הורית, שכל שקל חשוב לה לאחזקת הבית, לא תיסע ביודעין בניגוד לחוק מתוך ידיעה שהדבר יהיה כרוך בקנס גבוה

- נהג או נהגת שהרכב זו הדרך היחידה שלהם להגיע למקום עבודתם, לא ייסעו פעם אחר פעם הניגוד לחוק, בידיעה שמעשה זה יגרום לשלילת רישיונם ולאיבוד פרנסתם.

כך גם השוטר ועורך הדין ועוד בעלי תפקידים ומקצועות אחרים.. 

אזרח או אזרחית  מן השורה, לא עברייני התנועה (אותם לא יתפסו מעולם, כי הם יודעים להתגונן עם מכשור מתאים) , לא יסכנו את כספם את רישיונם או את פרנסתם .. סתם ככה 

אנו פונים לכל הרשויות, אלפי נהגים "נענשו" על לא עוול בכפם, אותם אלפי נהגים שיודעים שהצדק עימם, יפנו לבתי המשפט לתעבורה מה שיגרום לעומס ויעכב את רשויות החוק לטפל בעברייני התנועה האמיתיים וגם  להוצאות כספיות לא מעטות לאותם נהגים, אין שום סיבה שזה יקרה, אין שום סיבה שנהג נורמטיבי בגלל כשל של המערכת ייענש, אין שום סיבה להעמיס על מערכת המשפט. 

ולכן אנו מבקשים:

  1. ביטול מוחלט של כל הדוחות שמצלמה זו הנפיקה מאז הורדת הרף.
  2. הסדרת שילוט ותמרור ברורים ובולטים בכניסות לקטע זה ובכל השתלבות מכביש מחבר.
  3. בחינה מחודשת של המהירות בקטעים מסוימים של הכביש והוספת אמצעים להאטה (פסי הרעדה, פסי האטה) בקטעים המחייבים בטיחותית נסיעה במהירות נמוכה.

אם אתם מסכימים למה שכתוב פה, אנא חתמו על העצומה ושתפו אותה בכל מקום אפשרי

ראשית כדי שהצדק יעשה ושנית כדי שכביש זה יהיה יותר בטוח לנסיעה.

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו

ציר הזמן של העצומה

11/08/2020
העצומה השיגה 1,000 חתימות!
11/08/2020
העצומה נפתחה