קריאה להכנסת לימודי השפה הערבית בבתי הספר

מספר חתימות
36 |
|
10,000 | |
שלום,
שמי יונה קפאל, אני מתגוררת בגליל העליון והשנה החלה בתי את לימודיה בכיתה א'.
כמו הורים רבים, אני שואפת שבתי תרכוש במהלך לימודיה מיומנויות רבות ומגוונות ככל שאפשר ובכללן הקניית השליטה בשפה הערבית.
מציאות חיינו במיוחד במזרח התיכון, מסובכת ומורכבת ביותר. זו מציאות שמעמתת אותנו עם אתגרים לא פשוטים אשר דורשים מאיתנו לחפש אחר פתרונות מקוריים יותר ויצירתיים יותר באופן קבוע. ידע הוא כוח.
הבורות גורמת לנו להרגיש חוסר בטחון, בידול,תלות ופחד. לעומתה הבקיאות והידענות נותנים תחושת בטחון, עצמאות וכוח.
לאור זה, לא ברור לי למה לא מייחסים במשרד החינוך חשיבות מספקת ללימודי השפה הערבית.
אי ידיעת השפה הערבית הופכת אותנו לחסרי אונים מולה ופוערת חור גדול של בורות בחיינו.
בהתחשב במיקומנו הגיאוגרפי על מפת העולם ובאופי האוכלוסייה בה אנו חיים, האם לא הגיוני שנדע לדבר ערבית?
השליטה בשפה הערבית יכולה לפתוח בפנינו אופקים חדשים – חברתיים, כלכליים ופוליטיים. יכולה לגשר על פערים בכל התחומים הללו ולייצר הזדמנויות חדשות להתפתחות.
במקום שילדינו יעמדו בורים וחסרי אונים מול השפה הם יכולים לשלוט בה ולהיעזר בה בעת הצורך.
חשוב גם לזכור שבעוד שרוב האוכלוסייה דוברת העברית בארץ לא דוברת ערבית, רוב האוכלוסייה דוברת הערבית בארץ כן דוברת עברית.
איך שלא נסתכל על זה ידיעת השפה הערבית היא מיומנות שחשוב מאד להקנות לילדינו. זהו כלי שיכול לעזור להם בחיי היום יום בהרבה מובנים ולתרום רבות לתחושת הביטחון שלהם.
אני מאמינה בכוחו של החינוך וביכולתה של מערכת החינוך לצייד את תלמידיה בכלים שיאפשרו להם לצאת אל העולם כבוגרים בקיאים ומצוידים היטב בכלים שיאפשרו להם חיים מלאי בטחון , עצמאות וכוח.
לכן אני מבקשת לפנות לשר החינוך בדרישה להפוך את לימודי השפה הערבית ללימודי חובה בבתי הספר, מהכיתות הנמוכות ועד סיום הלימודים.
תודה על הזמן שהקדשתם לקריאת העצומה, במידה ואתם מסכימים עם העיקרון, חשוב מאד שתחתמו על עליה. והיות שיש חשיבות גדולה לכמות החותמים, אשמח אם תעבירו את העצומה הזאת גם הלאה.
שוב תודה על שיתוף הפעולה.
יונה