השומרון נגד חברת התחבורה הציבורית אפיקים

אין תמונה

מספר חתימות

עד כה נאספו: 48 חתימות.
פורסם בתאריך: 14/09/2011
 

 לחכות לאוטובוס עד צאת הנשמה?! לא עוד 

תושבי אריאל והשומרון,

 מרעיון שגיבשנו יחד להעמיד את דעותינו כדעה מגובשת אחת ולאחר פניות חוזרות למוקד פניות הציבור החלטנו כי חייבים לשמוע אותנו וכתבנו עצומה.             חברת התחבורה הציבורית, "אפיקים", הנותנת שירות (אם אפשר לקרוא לזה כך) לתושבי השומרון, הינה חברה שמעמידה את הציבור בחוסר אונים לנוכח התקלות שלהם ובזמני המתנה מרובים ללא יכולת לקחת אוטובוס אחר כמו בעיר.

לדוגמה במידה ונתקע אוטובוס אחד אינם מסוגלים להוציא אוטובוס במקומו אלא לתת לאנשים לחכות מעל לשעה לאוטובוס אחריו, שמן הסתם עולים אליו כמות לא מוגבלת של אנשים,וכאשר הוא מגיע לתחנות האמצעיות, האוטבוס כבר עמוס ומשאיר את הנוסעים שיחכו עוד זמן לא מוגבל לאוטבוס שאחריו.

 כמו כן הקווים אינם יוצאים בזמן וכשאתה שואל את הנהגים למה העיקוב? התשובה הכי חכמה שקיבלנו עד עכשיו היא : "שתינו קפה למעלה לא שמנו לב לשעה". החוסר אכפתיות והזלזול שנמצאת בתשובה זו של הנהג לא מעניינת אותנו !!!! אין צורך להוסיף ולהגיד על הארוחות תוך כדי נהיגה כריך ולאחריו פרי ולאחריו משהו מתוק הנהגים של אפיקים לא יצאו לנסיעה בלי לאכול לעיניי הנוסעים, אבל לנו? אסור להעלות אוכל ומשקה בתכלית האיסורים שלא נדבר על השיחות הטלפוניות הממושכות של הנהגים בקווים העיקרים אבל אם נדבר ליד הנהג שלוש מילים? צרחות אימים לעוף אחורה !

אנשי השומרון נאלצים להמתין במזג אוויר שהוא לא תמיד נוח , להזיע, לאחר לעבודה/ צבא, לקבל נזיפות או לחלופין שוב לחכות לאוטבוס לאחר שעות העבודה וגם הוא מאחר או במקרה יותר גרוע לא מגיע. כמו כן, כאשר אנו פונים למוקד פניות הציבור של אפיקים משעה מסויימת הטלפון עובר אחרי שלושה ארבעה צלצולים לתא קולי ואפילו לא משמיע את הניתוב שיחות של החברה ובמקרים שהם כן עונים הנציג/ת שירות של אפיקים, הם אינם יודעים לענות לשאלות הציבור.

 נהגים רבים בחברת אפיקים הם ממוצא ערבי ישראלי ודרוזים וממש לא בקטע של גזענות , אלא להפך,כ אשר תושבים פלסטינאים מחכים להם בתחנות ללא היתר או תעודת זהות כחולה כדי לעלות ולהגיע עד צומת אריאל,הנהגים מעלים אותם על האוטבוס מה שלנהג ישראלי באזור איו"ש  אסור בתכלית האיסור, משום שבדרך חזרה לאריאל אין בידוק ביטחוני מעמיק הנהגים נכנעים ללחץ ומעלים אותם לעיתים עם תיקים וחפצים שאם לא נעצור את זה עכשיו יהיה פיגוע שלישי בתחנת הדלק באריאל או בכל מקום החפץ על דעתם!

מקרים נוספים חשובים לא פחות שלא ציינו:

1. לגבי קווי הלילה, תושבת אריאל טלפנה למוקד וביררה היכן יש תחנות. המוקדנית שכמובן היא בעצמה לא יודעת מאומה הטעתה את הנוסעת ואמרה לה לחכות בלילה במקום אחר ,הנוסעת ראתה את האוטובוס חולף על פניה ברחוב אחר וכמובן שריצה רגלית ב3 לפנות בוקר לא תעזור בכלום, פנינו לאפיקים בבקשת החזר על הנסיעה הפרטית שנאלצנו לשלם באמצע הלילה לנהג מונית והמוקדנית אמרה שזה שמעליה אמר שזה ממש לא מעניין אותו, שביקשנו לקבל תשובה זו בכתב הם החליטו כן לזכות אותנו כספית.

2. קו 81  של חברת אפיקים של שעה 17:00  הגיע לתחנה הראשונה בשעה 17:10 עם שקיות קניות של סופר. אחת הנוסעות שאלה למה הגעת רק עכשיו והנהג טען שזה לא עניינה, אבל כמובן שהבנו לבד. הנהג הגיע לתחנה המרכזית בכפר סבא וראה שחסר מים במנוע, מה שהיה צריך לבדוק לפני נסיעה במיוחד במקרה של איחור !! הנהג ביקש מאחד החנויות בקבוק מים ומילא  – הקו התעכב ולאחר מכן המשיך בנסיעתו והגיע למחסום ששם שוב ביקש מאחד החיילים מים כי אין מים במנוע , שוב התעכב הנהג. כאשר ירד מהאוטבוס, השאיר את הנשק שלו על כיסא הנהג, כנראה שהנהגים אינם יודעים באיזה אזור הם נמצאים. רק חסר שפלסטיני אחד יעלה לאוטובוס בלי משים לב ויחורר את כל אנשי האוטבוס , במיוחד בימים אלה של המתיחות הביטחונית בארץ וההכרזה החד צצדית על מדינה פלסטינית,הקרבה.

עוד כמה מקרים שהם כחלק מהיום יום, קו 70 שנוסע מאריאל לקרנ"ש ובחזרה. לוקח לקו לפחות 45 דקות להגיע ליישוב נופים מקרני שומרון, שרק לידיעה היישוב הוא לא כזה רחוק.

שוב קו 70 כמה מפתיע, מאריאל לקרנ"ש, לוקח לו מעל 25 דקות להגיע לתחנה הנמצאת בלב אריאל. כאשר התקשרנו לברר אחרי רבע שעה מדוע האוטבוס לא מגיע, נציגת השירות ענתה שהאוטבוס נמצא ברחוב הציונות באריאל. ושוב לאלה שלא יודעים רחוב הציונות הוא רחוב שיותר קרוב לסוף אריאל מאשר לאמצע אריאל. אחרי ששאלנו שוב את הנציגה מדוע לוקח לו כל כך הרבה זמן להגיע, לנציגת שירות לא היה מה לענות לנו. אבל למזלו אחרי קרוב לחצי שעה של ציפייה לאוטבוס הוא לבסוף הגיע לתחנה. במקרה הזה הסוף היה טוב.

עוד נושא שרצינו להעלות, האוטובוסים ששולחים ליישובי אי"וש. אוטבוסים שאנחנו בטוחים שאין להם אפילו רשות לעלות על הכביש. אוטבוסים מעלים עשן עם ריח של דלק בתוך האוטבוס, לא סוחבים ועוד יותר גרוע נכבים באמצע נסיעה. מקרה שאפשר לקשר לנושא הזה קו 70 (שמככב הרבה בעצומה הזאת) לא רק שאיחר אלא גם נתקע והעלה עשן אחרי 5 דקות כשיצא מהיישוב נופים. שעה חיכינו לאוטבוס חלופי אך הוא לא הגיע. נותרנו שוב בלי תשובות באזור שהוא מאוד מסוכן, תפסנו טרמפ ואת הכסף כמובן שלא החזירו לנו.

אלה ממש קמצוץ מהמקרים שכל הזמן חוזרים בתדירות יום יומית. 

אז כן, כמה שאנחנו חברה חזקה, בשנה האחרונה אפיקים ונהגיה הצליחו לגרום לנו לאבד את סבלנותנו, הם גם עשו הכול כדי שיהיה לנו מאוד לא נעים לעלות לאוטבוס, אם זה נהגים שמתנהגים בגסות רוח, בורחים לנוסעים וזה עוד קמצוץ מהשירות ה"נעים" לנוסע שאפיקים נותנת לנו.

בחברת התחבורה " דן"  שהייתה לפני הכניסה של אפיקים הדבר לא היה קורה!! השירות היה מצויין הניהול היה טוב היה מקום לציבור לבוא ולהתלונן ולהביע את דעתם והנהגים הרגישו בבית.

לא היו קווים סתמיים של שני אנשים לאזור מסויים וכאשר הקווים העיקרים נתקעים אין מענה.  הם ידעו להתעסק עם מספר האוטובוסים שלהם, להעמיד נהגים נוספים למקרה של תקלות ולהיות יעילים בהרבה יותר. רציתם לטפח את הפריפריה ? בואו נתחיל מכאן החזירו את דן לשומרון!!!

נמאס לנו!!!

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו