70 זה ה100 החדש

אין תמונה

מספר חתימות

2
 
50,000  
פורסם בתאריך: 05/04/2016
 

אין מבחני בגרות בכיתה י'צמצום במספר הבחינות במקצוע. יותר העמקה בלמידה: 30% מהחומר הנלמד יילמד בהעמקה והרחבה. למידה פעילה, הוראה והערכה מגוונות מתאימות למגוון הלומדים.70% מהמקצוע יהיה לפי תכניות הלימוד. 30% אוטונומיה לבית-הספר. אוטונומיה וגמישות פדגוגית, הערכה פנימית: בית הספר בוחר את דרכי הערכה, את נושאי הבחירה להרחבה ולהעמקה, ואת אופני ההערכה. תהיה גמישות בניצול השעות.  ההערכה הפנימית תהיה חלק משמעותי. תונהג עמידה בתכנית להתפתחות אישית למעורבות חברתית קהילתית

נשמע טוב? אז זהו, שלא. כשאמרתם לנו שלא ניבחן בבחינות הבגרות בכיתה י', לא היה לנו שמץ של מושג שהלחץ שיגיע בכיתה יא' יהיה ממש בלתי אפשרי ובלתי אנושי, שלא תהיה לנו דקה אחת של שינה, דקה אחת שבה אנו לא חושבים או מתעסקים בלימודים. 

צמצום במספר הבחינות במקצוע, נהדר. ואז מה? אנחנו נבחנים ולומדים את אותה כמות של חומר, רק שאצלנו הכל תלוי במבחן אחד. אין מועדי חורף, אין אפשרות לשפר, אין הזדמנויות, והלחץ רק גדל.

למידה פעילה אמרתם? מרוב עומס ועייפות, אנחנו עושים את הכל בזלזול רק רק כדי להיפטר ממשהו, להסיר לעצמנו אבן מהלב, המוטיבציה שלנו נגמרה, נלקח מאיתנו הרצון להשקיע, הרצון להגיע להישגים ולהצליח! הערכה פנימית שבית הספר בוחר? אולי קודם כל שהמורים יבינו איך מתנהלת בכלל התכנית החדשה ואז יחליטו אם לתת לנו 30% מהבגרות?

ואחרי כל זה, אחרי כל העומס, אחרי שאנחנו לומדים בבית הספר 10 שעות רצופות כמעט בכל יום ומגיעים הביתה גמורים מעייפות אבל חייבים להמשיך וללמוד למבחן, למתכונת, להכין עבודה, להישאר ערים עד היום שלמחרת, ללבוש בגדים, לסדר מערכת וללכת שוב ליום לימודים ארוך ומתיש ללא שנייה אחת של שינה, מצפים מאיתנו לפנות את זמננו הפנוי (שכמו שאתם רואים, אין אותו בשפע) בשביל מעורבות חברתית? ועוד בתמורה לכך אנו מקבלים את תעודת הבגרות שלנו, בלי זה הרי כל המאמץ וההשקעה שלנו הולכים לטמיון.מה אתם מנסים להשיג פה, משרד החינוך? שנלמד להתנדב בקהילה? לעזור לאחר? קורה כאן ההפך הגמור!!! אתם מלמדים אותנו להתנדב, ולעזור לאחר על מנת לדאוג לעצמנו, לאינטרסים שלנו, לתעודת הבגרות שלנו שאנחנו משקיעים בה את כל נשמתנו.  אותי לימדו וחינכו, שכאשר עוזרים למישהו, עוזרים כי רוצים לעשות טוב לאחר.  ולא לקבל שום דבר בתמורה, תחנכו את התלמידים לדאוג ולכבד את הסובבים שלהם, את אלה שבקרבתם קודם כל, את החברים בכיתה, במסדרון בית הספר... העניקו תעודת "הצטיינות חברתית" לכאלה אשר עוזרים מכל ליבם, לאלו אשר מכבדים את האחרים שבסביבתם, ולא לאלו שעשו מאתיים שעות התנדבות כדי לקבל תעודת בגרות מוצלחת. תלמדו את התלמידים שחשוב להעניק לאחר, לכבד אותו ולעזור לו כי ככה העולם יהיה הרבה יותר טוב. תתפלאו, יש לנו נוער נפלא, שרוצה לתת ולהעניק לאחר, שיודע להעניק אהבת חינם ולחזק חלשים ללא שום מטרה חומרית, רק לשם הנתינה.

עד מתי תקופות מבחנים ילוו בחבילות ריטלין, בכוסות קפה ובמרתונים מצאת החמה עד צאת הנשמה, עד מתי נשנן חומר לא יעיל ומשעמם שבא רק להקיא ממנו כדי לשפוך אותו על מחברת הבחינה ולשכוח ממנו יממה לאחר מכן? תחתמו כאן, ואולי נצליח להביא לשינוי!

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו