גדר הפרדה בכביש 383 - כביש אדום ומסוכן

גדר הפרדה בכביש 383 - כביש אדום ומסוכן

מספר חתימות

23
 
100  
פורסם בתאריך: 28/03/2011
 
31/3/2011עברו ימים בודדים מאז שהעלנו את העצומה, והיום ארעה תאונה קשה בכביש 383 שמוביל משער אברהם לכיוון כפר מנחם, לפני הגשר לכביש 6.על גנות, בעבר מפקד משטרת התנועה הארצית, אי אפשר לומר שהוא לא מכיר את הכבישים, או את הנעשה עליהם, והוא גם מכיר את המערכת הפוליטית ואת הנעשה בה. לכן אפשר לקבוע שגנות איננו טועה, אלא מטעה במתכוון את קוראיו, גם בהתייחסות הספציפית שלו ויותר מכך בהתייחסותו לתשתיות הכבישים. נקודתית, בשני המקרים המחרידים שתוארו על-ידי גנות, יכולה היתה התשתית למנוע לחלוטין את התאונות, וכמובן שגם את התוצאה שלהן. גדר הפרדה תקנית לא היתה מאפשרת לכלי הרכב הפוגעים לחרוג מנתיב נסיעתם ולפגוע באלה שבאו מולם. יתרה מכך: גדר כזאת לא היתה מאפשרת אפילו ל"עבריין תנועה קטלני",גןןן��ן��ןן��ן��ןןן��ן��ןן��ן�� שלא לדבר על מי שנרדם, חטף התקפת לב או סונוור על-ידי רכב אחר, לסטות, לפגוע ולהיפגע. כדי למנוע פיגועי התאבדות במרכזי הערים שלנו, הקימה ממשלת ישראל גדר הפרדה, בעלות של הרבה מאוד מיליארדי שקלים ובמחיר עימות עם אוכלוסיה פלסטינית ועם דעת הקהל העולמית. לטענת המצדדים בגדר, זו מונעת מידי יום פיגועים מכוונים ומתוכננים, ולא "תאונות אקראיות". גדרות בטיחות בכבישים לעומת זאת, עולות הרבה פחות ומועילות הרבה יותר: כאשר משווים בין מחיר הדמים של הטרור למחיר הדמים בכבישים אי אפשר להבין את סדר העדיפויות הפסול של כל ממשלות ישראל. גנות צודק בדבר אחד: הגורם המסוכן ביותר הוא הגורם האנושי. אלא שהגורם הזה, אמר כבר ח"כ לשעבר נחום לנגנטל, יושב במשרדי הממשלה, בלשכות המנכ"לים ובלשכות השרים. גנות, "הגורם האנושי" על כס המנכ"ל, מטעה את הציבור כשהוא כותב: "משרד התחבורה משקיע מדי שנה כגןןן��ן��ןן��ן��ןןן��ן��ןן��ן��9-גןןן��ן��ןן��ן��ןןן��ן��ןן��ן�� מיליארד שקל בתשתיות תחבורתיות ובטיחותיות",גןןן��ן��ןן��ן��ןןן��ן��ןן��ן�� ומטעה את הציבור כשהוא כותב "תהיה זו טעות להסיר את האחריות מאותם נהגים שנוהגים באופן שמסכן את עצמם ואת סביבתם".גןןן��ן��ןן��ן��ןןן��ן��ןן��ן�� אני, שנוהג באחריות ולא מסכן את שאר המשתמשים בדרך, דורש מגנות ומן השר הממונה עליו לספק לי ולמשפחתי לפחות את אותו ביטחון שמספק לי משרד הביטחון כנגד מחבלים. לו היתה הממשלה משקיעה פעם אחת 9 מיליארד שקל בתשתיות בטיחותיות (ולא ב"תחבורתיות ובטיחותיות"),גןןן��ן��ןן��ן��ןןן��ן��ןן��ן�� התשואה לכסף במונחי חיי אדם היתה גבוהה פי כמה מן ההשקעה בגדר ההפרדה. אלא שלצורך זה צריך מישהו לזעזע את "הגורם האנושי" האחראי, כלומר את גנות, כץ, שטייניץ ונתניהו.

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו