ביטול מכון התקנים הגיע הזמן ליישם את מסקנות וועדת טרכטנברג בעניין
מספר חתימות
5 |
|
100,000 | |
מכון התקנים, עושה לאזרחי ישראל המון עוולות, גורם לעליית מחירים, גורם לבזבוז מטבע זר לטובת גופים ומדינות מחוץ לישראל. בחלק בכ 70-80% היה אפשר ליעל מהותית קרי: גם לפקח על איכות המוצרים וגם להביא לתחרות וגם למנוע בזבוזי כסף לטובת גופים מחוץ לארץ. זאת במידה והמכון היה מסתמך על מכוני מחקר באירופה. כפי שאירופה עושה לגבי כל יבוא סחורות לאירופה. יש המון מכונים לא אמינים אבל יש ויש המון מכונים באירופה כן אמינים- והמכון יכול לבדוק ולקבוע על איזה מכונים ניתן להסתמך. עכשיו היכן עוולות המכון ???
לדוגמא: נניח סוחר רוצה לייבא מסין 20 מוצרים קטנים ושונים על מנת לשווקם בישראל - כל מוצר כזה עולה בסין כ 15 דולר. על מנת שאותו יבואן יקבל ממכון התקנים אישור ליבא את אותם 20 מוצרים - יהיה עליו לשלם למכון התקנים לפחות 70,000 ש"ח -לפחות ובנוסף להמתין בין 3 ל 8 חודשים לקבלת האישור. זה בלתי נתפס!!!. נניח שיבואן רוצה ליבא הליכונים חשמלי ששוקל150 ק"ג. על מנת לקבל רשיון ממכון התקנים יהיה על היבואן להביא מכשיר כזה למכון התקנים - יבוא מכשיר כזה כעולה מעל 1000 דולר. + כ 4000 ש"ח למכון והרי לכם 8000 ש"ח הוצאה- כמובן האישור יהיה 3 - 8 חודשים. עכשיו מה קורה אם תוך כדי יצאו דגמים חדשים גם אז אתה צריך לעבור את הסיוט והסחטנות הכספית. היכן הנזקים של המכון ??. בכדי לעקוף מגבלות הנ"ל - חלק מהיבואנים שולחים לקונים בישראל את הסחורה באויר –יבוא אישי.
לדוגמא אותו מכשיר ב 15 דולר הקונה יצטרך לשלם לחברת הובלה מחו"ל 40-60 דולר . אם היבואן בישראל היה מביא את אותו מוצר באופן מסחרי ההובלה לאותו מוצר הייתה עולה רק 2 דולר. ההפרש בין 40 דולר ל 2 דולר הינו 38 דולר לזה יש להוסיף שבמקרה של סחורה פגומה או מקולקלת –כל ההשקעה הלכה, בזבוז זה של אזרחי ישראל לטובת חברות בחו"ל !!!!!כל כולו באשמת מכון התקנים. מצ"ב אבסורדי זה גם מונע מסוחרים קטנים להיכנס לשוק - כי הם לא יכולים לממן 70,000 ש"ח לבדיקות 20 מוצרים קטנים - ואם הם יביאו 30 מוצרים שונים כי אז הבדיקות יעלו 105,000 ש"ח - טירוף של ממש. במכון התקנים עובדים 1300 עובדים , עם ראש קטן - בקושי זזים - למעשה הם עושקים את אזרחי ישראל יום יום שעה שעה. וועדת טרכטנברג כבר קבעה שצריך לשנות את הגישה כך שיש להסתמך על בדיקות של מכונים באירופה - אבל שר המסחר והתעשיה התנגד -- לא קשה לנחש למה. כאן הכל רקוב הכל אינטרסים.
הפתרון - אימוץ וכיבוד ללא דיחוי תעודות ובדיקות של מכונים באירופה (לא מסין) כפי שכל אירופה
מסתמכת. זה מדהים איך מחדל זה ממשיך להתקיים וחברי כנסת ושרים ממשיכים לזלזל בנו.
וועדת טרכטנברג בדקה עניין זה לעומק והמליצה על שורה ארוכה של שינויים מיידקיים בין השאר
להסתמך על מכונים בחו"ל . הוועדה קבעה מפורשות שסחורות מעוכבות בנמלים והמכון הינו אחד הגורמים למחירים הגבוהים.
חברים עניין זה לא ישתנה ע"י ממשלת נתניהו – ממשלה שרק יודעת לייקר ולרמוס אזרחים.