הצעה ל - "חוק שירות לקוחות"

הצעה ל - "חוק שירות לקוחות"

מספר חתימות

עד כה נאספו: 38 חתימות.
פורסם בתאריך: 26/06/2011
 

הצעה ל - "חוק שירות לקוחות",

הדמוקרטיה עם עוצמת התקשורת מעניקה לנו האזרחים את הכוח לדרוש שינוי.

אנו יכולים לעשות מעשה ולדרוש חקיקה שתקנה לנו זכות לשירות לקוחות הוגן מחברות שמשרתות את הציבור. אני מנפגעי שירות הלקוחות של חברות התקשורת. ניסיתי לעקוב אחר הבעיה ונוכחתי שיש בעיה מובנית, חברות התקשורת מעדיפות לא לספק לנו שירות לקוחות הוגן וסביר. קיימת זעקת תלונות בנושא ועלינו לשנות את המצב הקיים.

אני מציע לכל אדם להוסיף סעיפים לחוק עם דרישות מספקי שירות לגבי חובתם כספקי שירות לציבור.

דרישות החוק צריכות להתייחס למערכות סבירות של כח אדם שיספק שירות לקוחות בזמן סביר ובאיכות המקובלת בעולם המערבי.

  1. לקוח צריך לקבל מענה בזמן סביר לפניה טלפונית לשירות לקוחות, החברה תוכיח אפשרות למענה תוך שלוש דקות או אפשרות להשאיר את מספר הטלפון וחזרה ללקוח תוך 30 דקות לכל היותר.
  2. ניתוק שיחות מכוון ע"י שירות הלקוחות יגרור קנסות של 10,000 שקל לניתוק, הוכחת ניתוקי שיחות שיטתית תגרור קנס של מליון שקל ואזהרה לשלילת רישיון העסק שמשרת את הציבור.
  3. המענה הממוחשב יוביל לאופציה לקישור לשירות לקוחות בקדמת המענה ובצורה ברורה וקלה.
  4. נציג שירות הלקוחות יהיה מחויב לספק אינפורמציה שקופה ועניינית ללקוח. העברה של הלקוח למחלקה אחרת (בד"כ התחמקות משירות) תעשה אך ורק כאשר הנציג נשאר עם הלקוח על הקו עד לקבלת נציג אחר.
  5. הלקוח לא חייב לתת הסברים לגבי הסיבות שלו לבקשה עבור הפסקת שירות.
  6. החברה תדאג למספר סניפים סביר בכל איזור, לשירות לקוחות, עבור פגישות פנים אל פנים.
  7. החברה תדאג לנציג שירות בכיר שיפתור בעיות שלא יפתרו ע"י נציג שירות הלקוחות.
  8. ללקוח תהיה אפשרות לעצירת גבית כספים ע"י החברה מכרטיס האשראי עד לבירור הבעיה.
  9. במידה ופניות בכתב לשירות הלקוחות לא יענו תוך 10 ימים יביא הדבר לקנסות כמו סעיף 2 (כולל דואר, פקס, אי מייל, או פניה מאתר החברה)
  10. חברות הסלולר ימנעו ממכירת מכשירים לציבור, וזאת באם לא סיפקו לציבור מידע שקוף לגבי מחירי המכשירים בשוק החופשי וזכויות הצרכן לגבי הטבות ומבצעים. החברות לא ינצלו את חוסר הידע של הלקוחות ועומס המידע שעליו לעכל בשעת חתימתו על חוזה התקשרות עימם.
  11. משרד התקשורת לא יאפשר מתן שירותי אינטרנט באחריות שתי ספקים לחיבור בודד. הדבר יוצר עיוותים בגביה, רישום, התחייבות לקוח ואחריות הספקים לגבי תיקון תקלות. לדוגמא באם בזק מספקת תשתיות ו- 012 מספקים שירותי אינטרנט - תקלה טכנית תשאיר את הלקוח בין הספקים שיצביעו על החברה השנייה כאחראית לבעיה. הלקוח יאלץ לפנות מחברה אחת לשנייה בכדי לפתור בעיה שאין לו לרוב שמץ של מוסג למי לשייך את הבעיה.

 אני מזמין את הציבור לקחת את הרשימה הראשונית להרחיבה ולשנותה לטעמו ולשלוח את נוסח "החוק לשירות לקוחות" לחברי הכנסת. http://www.knesset.gov.il/mk/heb/mkindex_current.asp

 החברות עבורן החוק יחוקק כוללות את: פלאפון, סלקום, אורנג', 012 סמייל, 013 נטויזן, אקספון 018, בזק, HOT, יס. (תוכל להוסיף שמות חברות).

 זכותנו לשירות לקוחות הולם - צריך להיות קבוע בחוק!

 באם נחכה לקבל זכות בסיסית זו נמשיך להיות קורבנות של חברות ציניות שימשיכו לנצל ולהתעמר בזכותנו הבסיסית לשירות לקוחות כנהוג בעולם המערבי.

 המחוקק גורר את רגליו בשיפור שירות הלקוחות לאזרח, באו נתאחד ונזכיר למחוקק את צרכינו הבסיסיים לשירות לקוחות!  

שלח עצומה זו לחבריך – ביחד נביא לשינוי מבורך.הוסף חתימתך למטה - תודה!

הוסיפו את חתימתכם

שולח חתימה, אנא המתינו